---Kes Pembunuhan Sosilawati: Peguam dah start putar belit mngaku tak lakukan pembunuhan---

Posted by Ciklinn Hasib.

Suspek utama nafi terbabit bunuh
2010/09/24


Peguam dakwa 2 beradik tak diberi peluang pertahan diri sebelum direman

KUALA LUMPUR: Buat pertama kali semalam, dua beradik yang juga suspek utama kes pembunuhan kejam Datuk Sosilawati Lawiya dibenarkan berjumpa peguam mereka dan dalam pertemuan itu mereka mendakwa tidak terbabit dalam kes berkenaan.

Peguam mereka, D P Vijandran, berkata perkara itu dimaklumkan kepadanya selepas beliau bertemu dengan mereka di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur (IPKKL) di sini, petang semalam.

Saya bersama dua rakan peguam dibenarkan berjumpa kedua-dua anak guam kami selama 15 minit dan dalam pertemuan itu mereka menafikan terbabit dalam pembunuhan kejam membabitkan empat individu termasuk seorang jutawan kosmetik.
Mereka mendakwa tidak diberi peluang mempertahankan diri sebelum ditahan reman, katanya ketika ditemui di IPKKL, semalam.

Vijandran bersama peguam Ravi Nekoo dan Pushpa Ratnam tiba di IPKKL kira-kira jam 3 petang bersama isteri kedua-dua suspek utama sebelum meninggalkan pekarangan ibu pejabat itu 30 minit kemudian.

Difahamkan, isteri kedua-dua suspek itu dibenarkan berjumpa suami masing-masing kira-kira 10 minit. Ini pertemuan pertama mereka sejak ditahan 11 September lalu.

Dalam pada itu, Vijandran turut menyuarakan rasa kesal dengan laporan akhbar sejak kejadian berkenaan yang disifatkannya berat sebelah, sedangkan kes itu belum pun dibawa ke mahkamah.
Selagi kes ini belum dibawa ke mahkamah dan sehingga hakim memutuskan siapa yang bersalah, anak guam saya tidak bersalah.

Sepanjang berada dalam lokap sejak dua minggu lalu, salah seorang anak guam saya juga mendakwa dia ditumbuk dan ditendang anggota polis sehingga cedera di belakang badan.

Malah, permintaan anak guam saya untuk mendapatkan rawatan di hospital berhubung kecederaan itu juga tidak diendahkan polis, katanya laporan polis mengenainya akan dibuat hari ini.

Sosilawati, 47, dibunuh bersama pemandu peribadinya, Kamaruddin Shamsuddin, 44; perunding kewangannya, Noorhisham Mohammad, 38 dan peguamnya, Ahmad Kamil Abd Karim, 32, di sebuah ladang persendirian di Banting pada 30 Ogos lalu.

dah tentu2 yg ditangkap peguam.. wajib dia pertahankan diri even bukti2 byk dah ada..  di harap PDRM akan terus dan terus berusaha agar sekiranya benar dorang bersalah... hukuman gantung harus dikenakan

This entry was posted in .

27 Responses to ---Kes Pembunuhan Sosilawati: Peguam dah start putar belit mngaku tak lakukan pembunuhan---

  1. da syak da..dorg bedua tu bukan aje ckp putar belit, tapi membelit sampai membunuh da byk org...pepun semoga kematian arwah ahmad kamil yg juga merupakan suami kepada kwn saya akan terbela...serta mangsa2 yg len jugak..tak sabo nak tunggu dua eko tu dikenakan hukuman gantong

    ReplyDelete
  2. hah???
    x leh jadi ni, kalau betul la peguam tu salah pastikan kene hukuman setimpal!

    ReplyDelete
  3. kenal dgn isteri saspek utama tu. ex pensyarah jugak. pendidik. erkkk. patut lah hidup mewah semacam. dan berhenti dari kerja.

    harap sgt keadilan dpt ditegakkan. yg salah tetap perlu dihukum!

    ReplyDelete
  4. Aii ni yang nyampah ni..tapi yang salah tetap salahkan mudah-mudahan mereka yang bersalah mendapat balasan yang setimpal!!!

    ReplyDelete
  5. What the hell!!!!dah agak mereka akan putar belit..

    ReplyDelete
  6. dah agak dah..mesti akn timbul nie..dah sah2lah dia salah sbb suspek2 yg lain tu bg tau peguam ni yg rancang..
    tpkan bukan dia yg bunuh pun sbb dia suh org lain bunuh..tu takut dia terlepas tu..dahlah dia peguam..dah sah2lah dia tau mcm mana nk lepaskan diri..ayoo..mcm filem tamil dah ni..

    ReplyDelete
  7. kalau jumpa ular dan dua ekor ni,bunuh yg mana satu?

    ReplyDelete
  8. Kalau lps pun kat dunia, gerenti tak lepas kat akhirat!

    Hahahaha!

    ReplyDelete
  9. Teramat sedih dengan apa yang telah berlaku... sampai mati pong x akan ada penjenayah yang akan mengaku kesalahan nyer...

    ReplyDelete
  10. dah AGAK dah...!! Memang DASARR PUTAR BELIT ALAM punye peguam..!!!

    ReplyDelete
  11. setuju ngan ciklinn...
    gantung aje sampai mati

    ReplyDelete
  12. @Aleeya

    irulah ciklin pun dari awal lagi mmg dah agak dah

    ReplyDelete
  13. @yong ibu chem

    ye ker yong?? hisss dia tau tak yerk laki dia jahat...

    ReplyDelete
  14. @Softtouch [Hanim]

    betul tu dik..laki akak pun ckp mcm cite keling hahha

    ReplyDelete
  15. @Hairil Rizal

    tau tapi sebg manusi lebih puas kalu cepat.. hahahha

    ReplyDelete
  16. @Nur Ede

    betul tu sis.. nak2 yg bykss the duits kan

    ReplyDelete
  17. kite geram dari jauh cik linn...menyirap darah...mari la kita doakan peguam jahat tu kalah dlm perbicaraan nanti...yg hak ttp hak dan yg batil ttp batil...

    ReplyDelete
  18. ni x boleh jadi ni nak putar belitkan keadaan pula...

    ReplyDelete
  19. huh...dasar keling..memang putar alam ler jawabnya...

    ReplyDelete
  20. klu dah sebangsa,mmg sure la putar belit. dah bukti semua ada...lg nak nafikan. abis tu...angkara pekerja2 dia la. bangang!!!

    ReplyDelete