Archive for October 2008

Apasal kek aku jadi camnie.....

Posted by Ciklinn Hasib.

alamak apa dah jadi dgn kek aku nie....... lawak lak tgok.... boleh lak dia naik camtu tapi tak tumpah ketepi.... hehhehehheehh....

sepesel request dari Aisy.......kek coklat

"mama adik nak kek cokelat..plss..." >>>> AISY
"ala mama malas lah...nanti ptg kita pergi beli yer......." >>>>MAMA
" mama nanti buat kek coklat yer.... adik hungrylah (masa ni gosok2 perut).." AISY

bila dia dah gosok perut rasa kesian lak...sbb mmg dah lama sgt tak buat kek coklat.....so aku pun kuarkanlah segala kelengkapan dan memulakan operasi kek coklat




ha ni ada satu cerita..... kira citer lapuk gaklah....begini kisahnya...

"Ok meh sini pelok mama...." MAMA

"ok....mama hantar aliff ker gi skull' ALIFF

"iyerlah habis saper lagi yg nak hantar aliff.." MAMA

"mama dah mandi lom?.." ALIFF


"Sudahlah...pagi2 tadi dah mandi......"MAMA

"mama tak tukar suar ker?..."ALiff


"Ala kan cantikk suar ni..ada bunga2 lagi....."MAMA


"mama tukar suar la......" ALIFF

" Hish tak kuasa mama...sudahlah meh gi sekolah...."

maka kami pon berjln kakilah ke skull aliff tak jauh pon selang 3 umah jer..... peh tukan dah dekat skull dier tu... dia ckp camnie.....

"OK mama...... sampai sini jelah......aliff larii ok...." ALIFF......dia pon lari dgn LAJU

"OK jgn lari...nanti jatuh...ok bye.."MAMA...

dlm berjalan balik tu duk pikir napelah aliff mcm tu..selalu selagi tak depan pagar skull dia tak bagi mama dia balik....RUPA2NYA....

Aliff malu mama dia pakai suar ni..... adoiii.....sampai umah trsenyum simpul dibuatnyer...aduhai anak teruna ku......

15 comments | Share On: Facebook, Twitter |

apa nak buat harini

Posted by Ciklinn Hasib.

Hari ni manyak nyer kilija..... basuh kain...lipat kain..mop umah....n yg plg sibuk kemas balik lemari baju budak 2 tu... aduhai ni yg paling malas...... skrg budak 2 tu dah pandai nak pakai baju, nak carikk sendirikk tu yg hangin tu.... tau jerlah kalu budak yang amik baju......main tarikkk jer........bila tgok kena kumbah camtu rasa nak ku hanger jer semua baju2 tu........penat rasanya mengemas lemari diorg..... seminggu sekali mesti kena punggah n lipat balik... kalu tidak jadi sarang tikus lah jawapnyer......

hari ni bekpes milo n biskut kering jer..... diet sikit... bdn dah naik mcm di pampam nie... bilalah nak kurus nie.......




>>> >>>> hari ni aliff semngat nak gi skull sbb skrg diorg tgh berlatih utk show akhir tahun.......smlm dia citer dia suka gi skull sbb aliff nyanyi2.... bila tanya nyanyi apa....ntah aliff tak tau.... mama tanya teacher aliff la...... haiyaaa...itu mcm ka? tgok aliff yg ceria...

7 comments | Share On: Facebook, Twitter |

Aktiviti di waktu Malam...

Posted by Ciklinn Hasib.

Inilah rutin harian aku......... tiap2 mlm mesti nak kuar jalan2 ......tak kira.. ikut isi minyak pon jadi..... iyolah setelah seharian dah terkurung dalam umah ni....... dapat kuar 15 minit pon cukup menenangkan kepala......... anak2 pon camtu kalu tak kuar sekejap mulalah asyik nak nangis jer.... huhuhuhuhuh anak2ku sekalian kalian mmg memahami perasaanku......hehheheheehehhe

So mlm tadi kita org gi mkn roti canai....yeyeyyeyeyeyyeyeyeyey....mula2 mcm biasa gi isi NGV dulu....RAmainyer org....... erm...skrg semakin ramai org memakai NGV......minyak makin mahal woooo...... aku tgok pakcik2 teksi tu pon mcm dah tensen jerk..sbb skrg diorg ken aberatur n tunggu lama sikit.....



sekalik tgok minyak pon habiss da............ isi minyak dulu.......sementara tunggu abh siap isi minyak kitaorag buat aksii2 yg mengegerunkan..... wakkakakkakakka anak2 ku skrg kalu amik gambar mesti nak wat muka hantu....... kelakar tgk muka budak2 nie.... mak nyer pon layan jerlah... tapi hantu yg still maintain ayulah..... wakakkakakkakak




pehtu gi makan roti canai........... burger... n air yg bergelas2...hai camner lah tak gemukk.... kalu tiap hari camnie...



dah kenyang semua........ jom balikk... peh tu sampai umah aliff dah tak leh tahan nak muntah sbb terlebih mkn.........ehhhehhehehehehe

Posted in | 12 comments | Share On: Facebook, Twitter | Tags:

Menu Pada Hari Ni....

Posted by Ciklinn Hasib.

hari ni bgn tido ku telah di kejutkan bau yg semeerbak harumm...... so aku pun ikutlah laluan bau tu.... hehhehehhhe.....sampai je dapor tgok cik abg sedang memasakkkkkkk............ wah manyak syiokkk lah ini hali......

" wahhh.... masak apa nie...mcm best jer.....?"....linn
"Ai tgok org lah...." cik abg ku
"Amboiii sedapnyer sotong samballl......bila gi pasar?" linn
"tadi kol 5.30pg...."cik abg ku
"Oklah mama nak mandi jap lagi nak makan"linn

::: ta tara............. inilah sambal sotong tu :::




mlm tadi pergi open house........ huhuhuhuhuhu sesi menambahkan berat badan lagi... nak2 mlm tadi semua feveret linn..... sampai tak sempat nak amik gambor..... ade... nasi impit..n kuah kacanggggg yg mmg sedap teramat sedapppppppppppppp...... peh tu ada mee kari.....aisy makan sampai 2 kali....... laksa.... sedap giler.... tapi pedasssssssssslah sgtt...... tapi ku gagahkan jua menghabiskannyer..... habis berpeloh haku dibuatnyer.......

tapi yg paling best aisy n aliff pon ikut sama makan...berselera sungguh budak 2 tu.... padahal seblm pergi tu dah makan nasi..... tapi teruja kot tgok semua org makan diorg pon ikut makan...

:::Tgok gambar aisy ni kelakar sgtttt.... kepedasan makan mee kari.....adoii lawak sungguhlah:::



Posted in , | 13 comments | Share On: Facebook, Twitter | Tags: ,

pergi umah Afif

Posted by Ciklinn Hasib.

Ermm.....bayak benda yg dirancang pada cuti minggu ni tergendala........ mula2 perancangan kami adik beradik nak pegi JOHOR utk bawak mak berubat...... alih2 dpat tau adik mak nak buat kenduri doa selamat sempena dia nak pergi HAJI....... so mak kata postponelah gi johor.... n linn pon ingat nak balik kglah gikenduri tu...... tup2 mak tel pakcik linn yg nak gi HAJI tu sakit teruklak....... so kenduri tak jadi..... tapi kami baliklah juga kg... nak tgok pakcik.... ciann dier..barnag semua dah berkemas..... duk lah mennagis... n cakap kat kami doakan dia cepat sembuh....sbb penerbangan dia pada 3 november nie......."semoga pakcik cepat sembuh dah dapat menunaikan fardu haji......aminn....."

ingat nak duk kg sampai isnin.... habiss tu cik abg ajak balik cepat sbb byk open house kawan2 dier...n pada hariisnin (raya deepavali ) rasa busan lak duk umah so kitaorg pergi umah adik kesayangan ku kat bangi... punyerlah suka budak ber2 ni sbb dapat gi umah ibu....

Aisy lah yg plg suka kalau ke bangi...sbb dapat jumpa AFIF... hehehhe budak tomeii yg notie..





>>>> bizi tgok citer CARs




>>> Bizi main car......
.

Posted in | 9 comments | Share On: Facebook, Twitter | Tags:

Jiran Sebelah rumah Sakitnyer hati Tertekannyer Jiwa

Posted by Ciklinn Hasib.

Arghhhh jiwa kacau di kacau Mat kacau.... aduhai aku tennnnnsen betulllah dgn makcik sebelah rumah nie...... ni baru jer 5 minit aku rasa nak goncang pagar dia kuat2 ... peh tu tanya apa yg dia tak puas hati kat aku...... hishhhhhhhhhhhhhhh sungguh geram aku kat dier...... nasibb baik abg kata makcik ni giler kira terubatlah sikit hati nie.....

ade ker patut(dah puas marah dier baru aku cerita) dalam kul 10.45 pagi tadi aku ni menyapulah kat depan tu.... peh tu nampaklah makcik sebelah rumah balik dari niaga nasi lemak..... aku pun senyumlah kat dier dia leh tarikk muka 50 juta kedutttt...aduhaiiii gerammm sungguhlah.......utk pengetahuan korang aku ni dah berjiran dgn makcik sebelah rumah ni selama 6 thn..... tapi rasanya bertegur dier tak lebih 20 kali.... pelikkan...???

hai nak buat camner..... Jiran belah kiri ni pulakkkkk..... BUJANG LELAKI..lagilah buat aku sakit hati...dgn moto n kete berlambak.. bising usah cakap lah.......nama pun bujang lelaki .sebenarnya linn pon dah tak berapa suka kat sini... sbb perumahan ni perumahan lama so yg duk kat sini semua veterenlah.... dulu masa jiran yg belah kiri ni kelamin sebaya mcm aku seronok sgtt rasa hidup berjiran....tapi sekrg dah rasa mcm penjara lak............" abang....mama nak pindah dari sini...."

ha ni gerammm dgn anak2 lelaki lak... YA ALLAH semakin besar dan semakin lasak..... kdg2 rasa tertekan..... diorg keje camni jerk...
1.melompat2 berlari2.......(habiss di langgar nyer semua)
2.tergelak2...( ni tgh baiklah)
3.menjerit2.....( ni dah start gaduh)
4.Menangis2...( ni yg paling tak tahan.... kalu nangis mulut mesti seluas2nya...nak2 Aisy)
5,senyappp jerkk....( hhehehehe yg ni dah kena cobettt..so senyap)

kadang bila tensennn...rasa nak keje balikkk..tapi sayang lak nak tinggal anak2.....ermmm...camner yer

Posted in , | 11 comments | Share On: Facebook, Twitter | Tags: ,

Kenapa saya menjadi seorang Blogger

Posted by Ciklinn Hasib.

masih lagi tergodek2 blog nie..... hehehehhehehehe... TQ lah pada sue sbb membenarkan blog dier utk menjadi uji kaji... wakakkakakkak.......

erm citer sikitlah naper linn nak jadi seorang blogger...
1. nak cari kawan2... kesian haku ni..duk umah keseorangan tanpa kawan2..

2.sajer nak penuhkan masa kat umah..... hehehheh kira tak lah terasa sgtt masa berlalu..

3.nak bgtau kat aliff & aisy supaya mama dia sibuk so diorg takleh main game...

4. dan akhir sekali..mempergunakan kemudahan yg disediakan oleh husben ku dgn sebaik mungkin... yeyyeyeyeye

ok samb............ menggodek blog lagi... supaya saya boleh menjadi blogger yang berjaya

Posted in , , | 13 comments | Share On: Facebook, Twitter | Tags: , ,

hari pertama buat blog....

Posted by Ciklinn Hasib.

Oleh sebab hari ni hari pertama buat blog..byk yg perlu linn belajar... n semua perlu di try n error......... so antara yg dapat hari ni letak gambar.. buat sikit2 widget( ni kak Ct yg bgtau)hehehhehe TQ veli much kak Ct ku sayang.....cepat sikit yer kak wat umah baru tu.... buleh adik mu ini menuntut ilmu.........

rasa seronok sgt sbb akhirnya dapat juga masukkan gambar dalam blog nie....yippppiieeeeeeeeee


Ni aksi titun lak..... budak dua ni kalo tido tak kira kat mana mesti nak dekat2....


n inilah gelagat hero2 ku.... yang takleh nak diam duk dalam kete.......



okess.. ni jer utk hari nie.... sulah penat kepala wooo..... sampai jumpa lagi

Posted in , | 8 comments | Share On: Facebook, Twitter | Tags: ,