Archive for March 2009

~~HAppy Birthday Cik NANA~~

Posted by Ciklinn Hasib.

assalamualaikum semua................ wah agak berabuk gak rumah aku nie..... hahhahhaha aku kemas yer hari nie......


sabtu lepas ciklinn & co di jemput oleh As untk meraikan besday anak sulung dia yg ke3 tahun..... seronok sgt2 aku tau..... berkobar2 nak gi sana......

sampai sana dlm kol 3.30 ptg..... masa melangkah aku nak msuk umah perantin tu,,,, nampak kelibat seperti yg kukenall dalam kereto hitamm.... terus kulambaikan tgn pada manusia tu...... hahahhahahhahaha itulah mem linda latif ummeh pada en ghazi yg hencemm itu......best linda dapt jumpa kau...... masa kak sham kata hang nak pi tu kan.... aku dah berkobar2 nak jumpa kau.........

pehtu kitaorg gilah berjalan berdua2an sambil dukung anak ke rumah as....... sampai sana dah ramai yg ada...... antara yg menhadirkan diri..... kak mimi.... wanie..... sue (adik comolot ku)..... hirda.........ila.... kak oli....dan masa nak balik tu jumpa dgn sham dan niza yg comelll lote masa on the way nak balik tu jumpa niza..........dapatlah jumpa dia n baby girl dia yg comell tu sekejap......hishhh rasa tak puas sgt2 nak pelok balqis tu....... gerammmm nak2 bila dia nak kena dukung.... lagilah bertambah2 gerammmm......


okey meh kita layan gamabr kat sana................ sori gambar kurang memuaskan sbb potograperrr Aliff tidak berpengalaman..............ngeh ngeh ngeh

hapi besday to you........




ini budakk...." nak balikkkk" sgt comell okey dgr dia cakap..
(sabor byk2 yer hida..budak2 mmg cenggitu......hahahah)




linda + en ghazie...... yg hencemm....



linda + linda..... hahhaha adoii besornya aku linda duk sebelah kau.... huaaaaaaaa bila aku nak kurussss cam ko nie...



kak mimi dan As..tgh sembang2......



Irfan yang ssgt baik.........duk diamm jer... dan makn dgn baguss gak..


anak kak OLi ...Asha yg semakinn bambam dan tersgt22222 comellllllll




dan acara wajib sebelum balikk...... senyumm semua..
.


terima kasih pada As yg menjemput kami sekeluarga...............

28 comments | Share On: Facebook, Twitter |

~~Ini adalah aksi ngeri~~~

Posted by Ciklinn Hasib.


ini adalah aksi ngeri pada sesipa yg mempunyai sakit jantung.... lemah jantung..... sakit hati... lemah hati....... sakit kurangg darahhhh lebehhh darah......... dan pada sesipa pun yg ada penyakit2 merbahaya yg boleh mem buatkan anda SHOCKK........ sila totop mata sebelah anda...

*
*
*
*
*
*

ini adalah akibat dari masak sambillll layan blog.... muhahahhahhahah




layan yg ni plak....... lawakkk kan kesiann cat ni.... muka pun dah ala2 blurrr jerk...




38 comments | Share On: Facebook, Twitter |

~~sehari di rumah iman & co~~

Posted by Ciklinn Hasib.

ni kira entry basilah kan..sbb aku tak tau nak hapdet apa........ hehhehhehe "apa yangg pentingg??"

"haku hapdet......"..ngeh ngeh ngeh.....

ni hari minggu lepaslah... kakak aku tel suh mkn tengahhari rumah dier.......... aku siap pesan masak lah apa2 yg patut utk mengisi perut aku nie......walaupun aku tau kakak aku tgh sarat... mihahahha jahat tak aku???

bagus kakak aku ni..aku sampai jer sana semua dah siap.. mihahahhah kitarog tinggal bersila dan mkn.....

meh layan gambor kat sana.....



yg ni adik aku dgn laki dier.........



kepala2 cucu tok hasib


anak kesayangan mama..baby Ika



baby muhammad nazhan naim bin bayzul kama...hari ni baru nak 40 hari kot.... semakin bambam mama tgok dier... comell sgt2 ini budak..




alamak tak byklah amik gambar........ huhuhuhu sebab samapi2 terus mkn lepas tu ngantuks...hahahahhaahah

11 comments | Share On: Facebook, Twitter |

~~terima kasih~~

Posted by Ciklinn Hasib.

pertama sekali TQ lah pada semua yer yg mendoakan kesihatan mak aku tu....

mak aku mmg dah lama sakit kat tgn dia tu.... Doktor kata aleregik tapi sbb dia ada kencing manis sakit tu jadi melarat2....

yang herannyer kencing manis dia tu tak tinggi pun..... ermm agaknya mmg dah nak sakit kan....

insyaallah aku n adik badikk akan terus ikhtiar selagi daya utk ubatkan mak......

aku lak seminggu ni nak buat apa serba tak kena sbb duk ingat kan dia kat kg.....mak takleh nak buat apa2.......even nak amik wuduk pun nangis2 pedih..... kesian sgt2... kalu aku bujang dah lama aku balik kg jaga dia..... aku nak bawak sini dia tak nak pulak...... dia kesian kat abh aku duk kg sorang2............

yang paling aku sedihkan...... hari tu mak aku gi kendurilah dgn aku.... dia segan nak mkn sbb tgn dia sakit tu.......... aku kata mkn gak pakai sudu..... dia pun pakailah sudu......

yg buat aku panas hati...............nak2 pulak time tu dia nyer meja lain aku nyer meja lain.......aku tgok ada makcik sebelah2 dia tu buat2 muka kat kawan dia......mcm kononnya mak aku tu takretilah nak mkn pakai tgn ala2 omputih lah konon........... aku tgok terkocoh2 mak aku mkn nak cepat habiskan sbb dia perasan org tu wat camtu kat dier...... sedih aku time tu......

woit makcikkk ko buta ke.... tak nampak ker tgn mak akuu tu sakit...... hampehhh pianggg.... hishhhh kalau ikutkan hati aku masa tu nak jer aku sound..tpai yerlah tmpt org kan....lepas org sebelah aku bgn aku panggei mak duk sebelah aku........ sempat aku jeling kat makcikk tu.........nak jer aku cakap kat dier....bodoh punyer makcikk...........haitsss.... hishh tak baik aku maki2 dier.... byk2 istighfar ciklinnn oiiii..............

15 comments | Share On: Facebook, Twitter |

~~Nak jual rumah di kinrara~~

Posted by Ciklinn Hasib.

entry baru kat bawah yerk............
saya nak jual rumah di kinrara......
alamat rumah : No.12 jalan BK 4/10C, Bandar Kinrara, 47100 puchong
jenis rumah : teres setingkat......Freehold
harga semasa : RM 120k - RM150k
harga aku : nak jual murah2 jerk....
Status Rumah : ada org sewa skrg...( sewa kat sini RM500-RM600)
Minat : 016-3694384

sbb nak jual (ramai yg tanya)....... sbb jauh aku nak gi tgok.... so ingat nak carik rumah yg dekat2 klang ni jerk.......


21 comments | Share On: Facebook, Twitter |

~~mak saya sakit~~

Posted by Ciklinn Hasib.

kesian kat mak.... tgn dia bengkak2 dan berdarah..... hhuhuhuhuhuhu

korang sama2 doakan mak aku cepat sembuh yer......

57 comments | Share On: Facebook, Twitter |

~~haiyoo lama tak hapdet~~

Posted by Ciklinn Hasib.

sudah 5 hari tak hapdet........ huhuhuhuh tak sempat lor..... coti2 sekolah ni amat2 bizi melayan kerenahhhh 3 org hero..... hero nak mkan... hero nak tgokk tb...... hero yg duk gaduh2........ dan hero yg asyik nak manja.(hahaha ni laki akulah) mihahahhaahhahha

coti 2 ni tak gi mana2 punn duk umah jer..... laki aku kata takdoo budgetss nak gi jalan2...... huaaaaaaaaaaaaa sedihh aku..... tapi ok gak sbb dia tetap bawak aku gi jalan2 tapi kat sini2 jerlah..... aku tak kisah ... apa yg pentingg dia bawak gak gi jalan2......

hari apa yerk gi sini aku pun tak ingat dah....... pegi punn tiba2 jer rancang...... sbb aliff asyik tanya kita nak gi mana hari nie? dekat 20 kali kot dia tanya sampai naik pening aku nak jawab.... dalm kol 3 ptg camtu aku bg cadangan di wet world..... laki aku kata ok..... lets go.... huhhuhuhu

meh layan gamabar masa gi Wet world shah alam...... aku frust sgt2 sbb aku punn nak mandi sama.... tpiii...... kukeciwa sbb aku hanya jadi tukang jaga beg jek..........apapun anak2 aku mmg enjoy habis diaorg haritu....


abah jadi pak gurd budak2 nie...



ha tgok aliff mandi pakai suar n baju nie..... korang tau kenapa? anak2 aku malu siutt...... wakkakakka aku kan suka lah tgokk kan budak2 mandi pakai spentot kecik tu..... huhuhuh anak2 aku malu lak........ jadinyer kenalah beli swim suit yg penuh tutup aurat tu pasnie....... hehehheheh




perenang poyo dan tipu...wahahhahaha..lawak akutgokk....
kesian anak aku.. nak belajar swim..tapi abah nyer malas nak hantar.... dgn alasan
hari coti ialah hari rehat...... huhuhuhuhuhu


ni lagi lawak..... masa aku gi hari tukan.... ada aktiviti bintang kecil...... then kat sana adolah 2-3 org artis...... tpai masalahnyer aku tak tau pun diorg tu artis....wakakkakakkaakakk
hingga ada satu mamat tu..... aku tgokk ramai nak bergambor dgn dier....... hehehe aku pun poyolah suh aisy amik gmabor.....pas amik gambor baru aku tanya budak2 tu...sapa dik mamat tu....... "acik itukan abg yg berlakonn geng bas sekolah....." mihahahhahhah kesian kau mamat....


20 comments | Share On: Facebook, Twitter |

~~bam bam si bam bam~~

Posted by Ciklinn Hasib.

sebenarnya aku tak tau nak hapdet apa..... tapi hati meronta2 utk menghapdet...... hahhaah poyo bukan...... (cehhh ayattt akuuuu tak hengatt kan)

yerlah aku suka dan seronok memeriahkan lagi dunia blog ni...... dan dgn blog nilah jugak aku ramai kawan.......tak lah rasa terterap n lonely jer kat umahh nie.........

meh kita layan gambar budak wafiq bambam........... ni kat rumah bapak mentua aku....... eh lupalak aku nak amik gamabr pak mentua aku tu.......... dah sakit dah org tua tu...kesian aku tgokkk..... terbaring je dah skrg.......


kusyuk giler tgok iklan.....


wafiq bambam blurr sbb baru bgn tido...


tgok aisy n wafiq dah sama besar kan.....


aliff mmmg geramm dgn budak wafiq nie..



45 comments | Share On: Facebook, Twitter |

~~Sungguh memanaskan hati aku......~~~

Posted by Ciklinn Hasib.

hari ni sungguh panasss hatilah sgt2....

pertma : aku sakit perut amat2 dari smlm lagi.... sakit perottt sbb sengungut.... hahhahah

kedua: malam tadi gak aku taklehhh tido2........ kol 5 pagi baru leh pejam mato........

ketiga: ingat nak tido nyenyak2..tpai aisy masih lagi duk ngigau..(demam dah ok selsema jer tinggal lagi)........ nagis2 tiba2lah.... adoiii.........

ke empat:bila aku nyenyakk titunn........ tel laki aku memekak....... arghh tensennn haku....

ke lima : ni yg paling haku hangin.......................koranggg tgokkk nie...

*
*
*
*
*
**
*
*
*
**
*
**
*

ruamh aku dah jadii bengkel keretaaaaaa


ni lah tuan punyer keja..... mcm depan umah tu takleh nak buat sesi potong memotong... alasannn panasssss okeyy kat luar........
( siap tanya aku tu..apasal amik gambar nak hapdet blog ka? aku ckp haah..... dia kalut nak tgokk gambar.... siap tanya elok tak gambar tu.... ceh..)



Cian aisy lom sihat sgt lagi....... masalahnyer ini budakk amat susah mkn obatt... tu yg lambat baik tu....



oleh sebab aku malas hari i aku buat mee sopp jerk...sbb senang n pantasss..




45 comments | Share On: Facebook, Twitter |

~~takder buat apa2 pun~~

Posted by Ciklinn Hasib.

ha itulah ayattttt power anak2 aku tau........ kalau buat apa2 dan aku tegur.....

serentak diorg akan jawabb takder buat apa2 pun padahal masa diorg ckp tu... mmg jelas nyata dan terangg tgh mengodek sesuatu.......

cthnya....


diorg tgh conteng dinding.....

"ya allah apa korang buat nie.... habisss dinding mama.... ni buat apa nie....?????"

Diorg jawab..." takder buat apa2 pun".... dgn muka selamba.. dan pen masih di tgn....


Cth ke 2

diorg main shampoo kat bilik air.......

"masyallah habisss sebotoll ha shampooo di mainnyer........aliff dgn adikk buat apa nie......kenapa buang2 shampoo camni..... ni yg nak kena nie......"

Diorg jawab...."takder buat apa2 punn"........alifff main sikit jerk...... masih dgn muka selamba gak tgn diorg berdua masing2 duk pusing2kan shampoo yg jelasssss bertaburan di bilik air....

hadoiii mau nyer tak jadi singa aku........ huhuhhhuhuhhuhuhuh

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

wonder pets datang membantu.... hahhahah




37 comments | Share On: Facebook, Twitter |

~~hari jumaat yg sibuk~~

Posted by Ciklinn Hasib.

huaaaaaaaaaaaaaa hari ni jer aku membasuhh 3 cadar 2 comforter.... 3 tuala besar...... dahlah hujan skrgg.. tak tau dah mana aku nak sangkutkan benda2 alah tu semua...

ni semua gara2 aisy yg asyik muntah2............... tgh 2 mlm tadi..... pepagi buto lagi.. adoiiiii sakit pale aku ni.. sbb kejap bgn kejap tido.....huhuhuhuhuhuh

hari ni juga aku mengemopp satu rumah nie... naik sengall pinggang aku nie.... tapi aliff dah pijak2 belakang aku tadi... kira dah oklah sikit......

hari ni pun masak ayamkicap jerk... pehtu makan lah cik abg ku dgn nasi putih yo.... hehehhehe sayur sudah kehabisan...... tapi laki aku tetap tambah 2 kali okeyy..dia kata ayam kicap aku paling sedap di dunio..... wakakakkakakkakkakkaka

okeylah takder apa nak cito lagi.......aku nak bg korang tgokk tudung terkini... multipurpose okeyyy... lawak kan...

korang sanggup tka nak pakai...







39 comments | Share On: Facebook, Twitter |

~~mama adik takut...~~

Posted by Ciklinn Hasib.

malam tadi asisy demam pastu kan.... dlm kol 3 camtu dia terjaga cakap....

"mama adik takut..... adik takut.. " nak kata ngigau mata terbukak....

mula2 tak lah risau sgt..pehtu bila dah dua tiga kali bangun cakap benda yg sama..adehhh seriau gak,...

tanya dia adik nampak apa? ada ghost tu..............

adoiiii.... seram aku....

pastu bacakan ayat kursi tiup sikit kat dier baru tido balik..pastu dia bgn lagi n cakap benda yg sama...


erm.. jadinya sambil tepuk dia sambil baca ayat kursi berulang2..baru dia nyenayak dan tido dgn nyenyak nyer.... dgn haku2 sekalikk tido dgnnyenyaknyer..


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

malam tadi layan citer ni slumdog millionaire sbb terbaca dalam blog kak mimi citer ni best...

mlm tadi gi carik citer nie... mmgbestlah....... citer ni pun menang byk award haritu.....

sedih sgt tgok realiti kehidupan kat india....... huhhuhuhuh



38 comments | Share On: Facebook, Twitter |

~~Bercoti di kampung~~

Posted by Ciklinn Hasib.

huhhhhuhhhu aku demma lagi nie... nak ngadap komputer pun rasa berat semacam paler nie...tima kasih yer pada semua yg mendoakan aku cepat sembuh .......

tapi ku paksa2 jua utk bangun dan menghapdet....... bdn ni takleh layan sgt...kalau dilayan makin menjadi nanti demamnyer........

hari sabtu hari tu aku balik kampung.... balik 3 beranak jerk..... laki aku sibuk nak mancing.... huhhhhuhuhhhuhu

sabtu aku gi majlis kawin kwan lama aku masa sek men dulu....... Shuwaibah atau dukenali dgn nama anje.... dia ni kiranya mek terakhir dalam geng kitaorg yg mendirikan rumah tangga...... aku doakan kau berbahagia hingga akhir hayat...aminn...

sesuatu tentang anje yg kornag kena tau..... budak ni telah diettt tak hengat....... dan hasillnya dalam masa 10 bulan dia telah hilang 25kg okeyyy....... aku masa jumpa tu mcm tak percaya langsung yg tgh bersanding tu anje...sbb dah kurus beb... wah semakin berkobar2 aku ni nak diet...... rahasia dier..... hanya tak mkn nasi......

huaaaaaaaaaaa aku dah mkn nasi..masa kat kg tu... mana leh tahan tgok masakan mak aku..... huhhuhuhuhuhu nak2 ada ikan keli samballl.... perghhhhhhhhhhhh sungguh tidak tertahan rasanya.....

okelah korang layan gambar2 ni dulu yerk.......aku dah pening sgt2 nie.....dan mcm tak larat dah nak duduk nie.... ingat hari ni baru nak gi kinik lah.... sbb aku sakit2 sendi ni.....risau lak aku...



aduhai naik berakar bontot aku tunggu kawan2 aku yg lain..... kalau tak tunggu karang majuk lak... sbb aku ingat dah dekat 12 thn aku tak jumpa geng2 yg ini....so posing2 lah sambil tunggu tu..


Aliff mmg busan habis dah.........



aktiviti utama di kg....... bergolek2 depann tv lor...





kat umah nenek aku...... hazab aku tgok tshirt PLKN aku pakai tu... hahhahah tudung tu pun aku rembat mak aku nyer...hahhahahahhah



saja nak tepek gambar mak& abah kesayangan ku


33 comments | Share On: Facebook, Twitter |

~~Aku Demam~~

Posted by Ciklinn Hasib.



dari smlm bdn rasa tak sehat........ tapi mlm tadi betul2 tak larat nak buat apa2 pun...... bdn tak panas tapi bdn rasa sakit2 sgt........

bangun pagi ni.... demam tak kebah2 gak..... dengan ditambah dgn selsema hingus yg masih cair (hahahaah ) betul2 buat aku sengalll dan sakit pale.....

baru lepas telas 2 bijik panadol.... dan aku nak samb tido dulu yer..........


36 comments | Share On: Facebook, Twitter |

~~byknyer belanja budak2 sekarang...~~

Posted by Ciklinn Hasib.

hari tu aku gilah umah kakak aku kan...pehtu tanyolah anak sulung dia... skrg darjah satu....

"iman.. umi bagi duit satu hari berapa ringgit?"

" sekolah pagi RM3 sekolah petang RM3...."
adoiiiiiiiiiiii doiiiiiiiiiiiiiii doiiiiiii....... budak2 skrg belanja satu hari RM6 tu belum balik umah ada motor lalu jual jajan........ adehhh........

aku dulu sekolah pagi 30sen petang 20sen jerk....... siap leh dpt mkn nasi lemak dgn air lagi....


tapi laki aku ckp betullah tu... sbb air skrg kat sekolah secawan 70sen okeyyy...... padahal air sirap jerk.... haitssssssssssss

pehtu budak2 skrg tak reti nak beli satu2.... semua mesti seringgit.... hahhahahhah kuih seringgit...mee seringgit....kira segala2 seringgitlaah.......

segala2nya makin mahal kan..... kalu kita gi beli barang dapor...tak cecah RM200 mme taksah kan.... kalu bawak 50 hengget alamat satu plastik jerlah................

aku skrg kira oklah dah.... kalau gi giant tu tinggal beli brg dapor jerk..... kalu dulu...susu dan pampers jer dah cecah RM400...huhuhuhuhuhuh sekali letak duit kat kaunter 5-600 hinggit....haiyoooooooooooooooooo

ni budakAhmad Ruhul Iman....


37 comments | Share On: Facebook, Twitter |

~~Kesian anak mama~~

Posted by Ciklinn Hasib.

Assalamualaikum pada sahabat2 ku semua.... aku harap korang sihat semua yer............

huhuhuhhuh lamanya aku tak hapdet....... rindu dan rindu dan rindu bangettt pada korang......

korang rindu kat aku yerk.... sbb tu tanya napa aku tak hapdettt...... kan kan kan..........hahhahahha perasan aku..... bukan apa mula2 aku malas..pastu bila nak hapdet ada jer halnyer...... pehtu ku peram2.... ha makanya jadilah blog yg berhabuks cenggini......hehehehehhe

aku smlm dah iyer2 duduk baekkkk punyer nak menghapdet..... pehtu ado makhluk kecik tu nak mandi..... maka aku pun mandikanlah mahkluk itu....

dah siap mandi bagai...... ku tgok mahkluk kecil itu berlari2 an........

"adik jgn lari.... kaki basah ..licin..nanti jatuh..." (mak aku marah aku ckp camni dia kata sbb itulah aisy jatuhh sbb aku yg cakap nanti jatuh huhuhuhuhu....ckp ibu bapa adalah doa)

dlm duk cari baju mahkluk itu ku terdengarr...... GEDEBUKKKSSSSSSSSSSSSSS HA KO DAH MCM NANGKA BUSUK.........

korang tgok ni ngerikan......... aisy lak sbb salah sendirikk nagis kejap... pehtu cakap... mama sakit sikit jerk.......



55 comments | Share On: Facebook, Twitter |