~~Jangan Buat............. tapi saya suka.....~~

Posted by Ciklinn Hasib.

Hari yg sangat malas......... sampai nak mandi pun malas... mihhahaahhhhaah oleh sbb malas tapi cari semangat rajin makanya hapdetlah blog...

hari ni gue mau cerita pasal anak2 gue............. ayat feveret diorg lagi...........

Aksi pertama

ha jgn lompat, kalau jatuh sakit............

sbb nak buat gak...

aliff suka sakit....


Aksi kedua

tak boleh mkn ni pedas kalau mkn sakit perut................

sbb nak rasa gak

aliff suka sakit perut


Aksi Ketiga

air tu panas.. minum nanti dah sejuk.......

sbb tak sabo2 nak jugak......

aliff suka panas nanti melecur..

`````````````````````````````````````````````````

Tgoklah budak2 skrg yg pandai menjawab dan berani menjawab............ kalu aku dulu kecik2 patuh dan dengar jerk apa mak aku cakap.......... kalau tka boleh makanya takboleh.......... hishhhh.... tak taulah...... rasanya ajar anak2 sama jer mcm mak abah aku didik aku dulu..... apa2pun tu semua peredaran masa kot kan.............


~~~~~~~~~~~~~~~selingan~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Seorang pelanggan telah menelefon HP Support Customer (HPSC) untuk mendapatkan bantuan tentang printernya yang telah rosak.
Pelanggang : Encik, printer saya tidak berfungsi.
HPSC : Apa masalahnya encik.

Pelanggan : Kerana mouse telah tersepit.

HPSC : Tapi apa kena-mengena printer dengan mouse tersepit.

Pelanggan : Susah nak diterangkan. Nanti saya hantar gambar untuk tuan teliti.


46 Responses to ~~Jangan Buat............. tapi saya suka.....~~

  1. He he kesian tikus tu ya...
    Gitulah linn.....anak2 sekarang ni,poning mak bapak nak didik.

    ReplyDelete
  2. Kehkehkeh.. memang susah nak explaint ngan kata-kata.. biar gambar yang explaint senang cerita.

    Budak-budak sekarang memang advance. Lin ada 2 heroes .. tak leh di bayangkan mesti kecoh jer rumah.
    Saya plak seorang heroin .. sesi soal jawab memang Saya yg selalu mengalah... hehehe

    ReplyDelete
  3. salam cik lin....
    gambar kat umah kak azue tu meriahnya
    mesti ramai yang datang erk. waktu tu kak dilla kat hospital lagi.
    Kak dilla suka aa gambar baby yang makan mee sup tu, cutenya

    ReplyDelete
  4. hihihi...kau org pertama yg buat aku gelak harini!! bebudak skang ni mmg tau linn. Ade je benda dia jawab. Bunyik cam kretip je. keh keh..kadang tu nk marah pon tak jadi nk marah! rasa nk gelak lagi ade..hihihi

    ReplyDelete
  5. heh..heh..heh.. budak2 sekarang memang cenggitu kan.. ada je yg nak menjawab.. heh..heh..heh.. memang kesian itu mouse.. camner la blh duk tersepit kat situ

    ReplyDelete
  6. heheh..mcm2 kan bdk2 ni..tp kelakola..terhibur ati..heheh

    ReplyDelete
  7. hahaha maryam pun dah ada ciri2 menjawab ko tahu.... gerammmm.. lawak la wei cerita dibwh itu...

    ReplyDelete
  8. hehehe... betullah linn.. anak² akak pun camtu..lg kita kata JANGAN... lg dia nak buat.. kdg tu bikin mendidih darah mama dia nie...

    akak pernah dpt e-mail ..tikus tersepit tu...hehehhe

    ReplyDelete
  9. kakakaaa..kecian mouse tuh
    kak, camtu le budak2 kan.lg kita larang,lg dia nk buat..suka benar explore..hehe

    ReplyDelete
  10. ha linn...anak akak pn sama... suka sgt menjawab cakap.. padahal ktia rasa masa kecik dulu kita tak berani pun nak jwb2 ni...siapla kalau menjawab kan...

    bdk2 ni bukan setakat menjawab je, siap blh bg ayat kreatif lagi..yg tak terfikir dek kita... hmmm..mana tak geram kan??

    ReplyDelete
  11. kah..kah..budak2 ni punyer jawapan nak marah pun tak leh..kelakor..
    tapi paling kelako gambor mouse tersepit..betapa jujurnya si customer tu kan cik linn...

    ReplyDelete
  12. uikkk.. tikus tu kanss.. alahai.. terseksanyerr diyerr..

    ReplyDelete
  13. hi hi hi terkekek2 aku bace kak oiii....pandai menjawab betul...kalo kite dulu2 tu dah lame kene cili ngan mak kan...tapi budak skrang bile die menjawab nampak lagi bijak plak keh keh keh

    tang mouse tu pun lawak...ade ajek ko nak buat aku gelak tau kak pagi2 nieh....keh keh keh

    ReplyDelete
  14. whakakaka... ader jer budak² ni kan... kurang² anak ko dah besar linn.. ckp pun paham.. ni adriana tuh .. lagi org kata jgn lagi nak gak.. kalo x menjerit cam org kena histeria.. bleh gitew... geram aku...
    heheheh... ko buat lawak ari selasa ker... mouse tersepit....

    ReplyDelete
  15. kahhhhhhhhh...budak2 skrg mmg suke menjawabbbbbbbbbb..termasuk anak kecik aku yg blum 2 tahun tu kak!!!!aku marah2 dia..dia HALAU NYER AKU "mak!!!keluar!!!!!" dia halau aku tau!!!huh...budak2 skrg...hehhehe...arap2 dah tua nanti jn la dia halau aku..mane aku nak tinggal..hehehe..

    aku suke gambo mouse tersepit tu..kahhhhh

    ReplyDelete
  16. sama ar ngn firdaus ade je jawabnya ..

    adeh very the lawak..betui2 mouse tersepit hah..

    ReplyDelete
  17. amboi kak
    sampai malas x mau mandi...tu dah kira parah tu...he he he

    bebudak sekarang nie panjang akal kak
    kita dulu...kalu mak or ayah kata jangan...mmg x buat ler...cuba bebudak sekarang...makin kita larang makin depa buat adalah...

    x tahan tul ayat di alif tu kak

    ReplyDelete
  18. budak2 sekarang ni agaknya terlalu dimanjakan kot.. tu sebab berani jer cakap dengan kita bukan2.. kalau zaman dulu, mak kata tak boleh (sambil jegil mata) memang dah takut habis dah kan.. hehehhe

    ReplyDelete
  19. heheh budak2 biasalah cik lin..kdg2 tu klakor jugak layan depa ni..

    ReplyDelete
  20. emm memang betul bebudak zaman skrg ni advance..maybe sbb peredaran zaman kan..kite dulu x berani nak jawab2 camgtu..mak ayah kena banyak sabo dgn kerenah ank2 zaman skrg..

    ReplyDelete
  21. muahhahhaa
    memang dak-dak la ni pandai menjawap
    memang di luar dugaan


    hahaha
    mouse tersepit d printer
    memnag mouse pon
    hahhahaha

    ReplyDelete
  22. linn, pakar motivasi pernah kata, tak bagus amalkan sebut perkataan 'JANGAN', 'TAK BOLEH', 'NO' kat anak-anak. sebaliknya gunakan perkataan yang berunsur positif.

    kanak-kanak ni makin ditegah, makin dia nak buat kan. aku kan, kalau danish tu mcm taknak dengar je cakap aku, aku suruh dia buat plak. Aku puji dia lagi. "BAGUS-BAGUS. ABANG BUAT LA LAGI CAM GITU, NANTI MAMA BAGI UPAH". Baru dia stop.

    ReplyDelete
  23. hahah..ciannya mouse tu trsepit...

    ReplyDelete
  24. anak2 skang mmg ade je bende yg nk dijawab..mmg pening kepala nk layan kerenah diorang

    ReplyDelete
  25. tak leh bayangkan esok Zara dah besar dan pandai menjawab.. menguji kesabaran kan... nak plak hero2 yang bijak tu.. sabar la yerk.. ;)

    ReplyDelete
  26. hehehe kelako la ciklinn..tu la sape suro dtg kt printer tu kn? kn dh tsepit...hehehe//

    Hmm mmg cabaran btol nk mdidik ank2 skrg kn...hish itu llk tu, my doter pon sama jgk..lg kte kata jgn, lg dia buat..kunun nk guna reverse psikologi...cth : ha, buat2 la lg..ponn tgk3 dia buat lgg...aduiiiihaii...ssh...

    ReplyDelete
  27. tu la ciklinn..budak2 sekarang ni pandai menjawab...sama la ngan irfan..boleh pening melayan nye..

    kelako la gambar mouse tersepit tu...hehehe

    ReplyDelete
  28. ahahaah ciklinn ko wat lawak ya...btl2 tesepit mouse itu..

    yela budak2 skg lg ditegah lg menjwb

    ReplyDelete
  29. budak skrg ni kalo kiter ckp 1,2 patah lebih 1,000 patah akan di balas nyer...

    eeee geli tgk tikus tue..bkn tak kesian tp mmg geli dgn itew minatang

    ReplyDelete
  30. iye la cik linn,
    time kita mau nk kena cubit mulut kalu menjawab camtu.

    jgn kata aliff tu. si anak aku yg baru 2.5 yrs tu pun dh pandai menjawab. kalu aku larang apa cepat je menjawab "eiii ady chah nak....". siap ada eiiiii tu. ringannn je tgn aku.

    ReplyDelete
  31. zaman sekrg, budak2 makin cerdik..

    kesian tgk tikus tu...uhuk

    ReplyDelete
  32. shiann tikus tu erk..
    =P

    anak2 zaman sekrg ni
    mmg sukekan cabaran..
    hehehe...
    yg pening n sakit kepale
    mak bapak..
    paperpown..
    sabauuu sajork..
    ngee~~~
    =D

    ReplyDelete
  33. heee Ghazi tk menjwb tp klu suh buat mende die tknk..die babab nye haku...tk puas ati tul ummeh nye nih! selingan lawak ko emang kelako hahaha sabo jek la ciklin oi...

    ReplyDelete
  34. kasihan mouse itu!! =)
    amik award kat entry 12/4 kat blog t ye linn..
    anak2 gitulah.. anak2 t pun sama.. mcm2 ragam.. yg kita x bagi buat.. yg itulah diaorg nak jugak buat.. huish!!

    ReplyDelete
  35. silap.. entry 13/4 sebenarnya ye linn..

    ReplyDelete
  36. mengikut law of attracions ...
    sesuatu yang kiter hendak ianya menjadi ..
    perkatan ini perlu dijauhi :
    Jangan

    .. cubalah ...<^_^>"

    ReplyDelete
  37. teringat arwah mak dulu..jarang menggunakan perkataan JARANG...selalu nya dia melarang camgini...main ler atas tu jatuh baru ler tahu sakit ke tak..makanya kami secara auto tu adalah amaran...hehe..slalu linn datang umh akk..akk tak de...

    ReplyDelete
  38. haha..kat sini pun ada mouse nak kene bunuh tp tak bunuh lagi pasal malas nak beli mouse lain hehe..payah plak takde mouse bila buat keje kat komputer ni hehe..

    ntahlah cik linn..masalah tu tak plak saya tau puncanye..agaknya waktu tu kesesakan server kot hehe..

    ReplyDelete
  39. jenuh la melayan hero tu yer lin..klako! sabor la yer.... bila anak lmbt ckp kita sebuk suh dia ckp...bila dh pndi, mcm plak di jwbnyer...

    hehehhehee

    ReplyDelete
  40. hahahahahah.. cute la plak gambo mouse yang tersepit tu...

    ReplyDelete
  41. >> opposite attracts...:D
    >> no means yes...:D

    ReplyDelete
  42. kakkakakkak.....lawak la...suka hati la...paling tak tahan...cute jer mouse tu tersepit...

    ReplyDelete
  43. ko biar btol linn..
    takkan mandi pun malas kot..
    patut r bau masyam jek ihiks

    ReplyDelete
  44. mak aiiii mandi pun malas???hehehehe jgn amalkan nanti badan berbauzzzz hihiiihihi gurau je...

    alahaiiii ciannya tikus tu tersepit tapi nak tolong gelilah plak hehehehehe

    ReplyDelete