~~citer mistik sikit~~

Posted by Ciklinn Hasib.

ini adalah kisah benar........................benar2 berlaku dalam hidup aku

hishhh seramm tau nak citer nie................ benda ni berlaku mlm tadi.........

mlm tadi ntah napa aku takleh tido..... panas giler rasa........ econ kat bilik tu aku rasa mcm nak hempuk2 jer sbb ingat dia rosak.... rupanya mmg panas cuaca skrg kan...

pastu lebeh kurang kol 2 pagi gitulah kan...... kitaorg anak beranak dah lolap tapi masih ala2 ayam jerlah lagi......... aku pun dah ala2 ngantukkk nak lolap.....tapi takleh gak nyenyak........ aku pun pusing kanan pusing kiri....... takleh tido...

tiba2.......... aku terpandang satu benda............ dlm kegelapan mlm yg hanya bermandi kan cahaya lampu astro dan econ.... aku ternampakKKK

satu lembaga hitammm betul2 kat depan tv tu............ hishhh naik luruh jantung aku masa tu..... tercacak2 bulu roma aku ni ha...................

tiba2 mahkluk tersebut pusing kearah ku.............. arghhhhhhhhhhhhhhh tidakkkkkkkk.....

*
*
*
*
rupa2nya..... wak aliff ok...... bangun minum air dalm kegelapann....( mlm tadi dia pakai tshirt hitam suar hitam)

haits.... tapi aku betull2 terkejut masa tu...................



pasal benda2 mintik ni mmg pernah berlaku kat aku benonya ................
(kali ni betull bukan aliff okey....)

dulukanmasa aku kecik2..... aku selalu mimpi ada nenek tua yg selalu temankan aku......mcm2 dia bg..rantai cincin..... kira byklah ......

aku pernah nangis2 dlm tido tau sbb nenek tu nak bawak aku gi...... pastu kan satu hari aku mimpi dia bawak aku jalan2 kat rumah yg mmg cantikk....... pastu dia ajak aku duk dgn dia... aku taknak.... masa tu kan nenek tu tgh jahit baju........... bila aku taknak ikut dia kan..... dia pi cucuk mata dia dgn jarumm tu.......... huaaaaaaaaaaaaaaa takutnya aku masa tu tuhan jer yg tau.......

huhhhuhhhhu bgn tido aku nagis2(masa ni darjah 6)...... aku carik mak aku..pehtu aku citerlah pasal nnek yg ikut aku selama nie...................

pehtu mak aku bawaklah aku gi berubat sbb takut jugalahkan..sbb benda ni dah lama... aku ada bgtau dia dulu tapi dia tak caya........ tapi bila dgr nenek tu nak aku baru dia agak2 percyalah....

masa kitaorg gi berubat tukan.......... korang tau apa pakcik tu ckpp..... nenek itu ialahorg tu org bunian.... ni nak aku jadi anak dier......TAKUTNYERRRR............. huhuhuhuhuhu pastu baliktu dia suh aku mandi air yg dia jampi tu........ yg lain dia uruskan... hhehehhe............ alhamdulillah skrg dah takder mimpi org tua tu lagi dah...

sekian utk citer hari khamis nie....

48 Responses to ~~citer mistik sikit~~

  1. Hantuuuu.... larikkkkkkk. Memang sah saya penakut orangnya. Selalu rasa mcm ada orang kat belakang nak cekik saya. Jahat sungguh syaitan ni kan. Padan la kalau kena humban kat neraka.

    ReplyDelete
  2. ish aliff ni..bikin takut je...hehehe...

    ciklinn..lepas berubat tu dah takde la mimipi nenek tu ye

    ReplyDelete
  3. lorrr.. sama jerr entri ko ngan entri akak ari ni.. ko pasal antu.. akak lak pasal sihir.. tapi menda2 ni memang aderr.. percaya laaa...

    ReplyDelete
  4. uuu kak linn
    seram ooo
    yelah...now panas kan....pasang air cond pun dah x rasa...
    aku malam2 kan kak..hangin jer ngan laki aku...
    aku pasang air cond
    dlm 10 minit lepas tu dia gi matikan...
    udah ler bini dia nie kepanasan...tensen jer aku

    ReplyDelete
  5. kawan dah kasik ko cincin rantai segala..siap jahitkan baju pon lagi ko taknak ikut... kalo takk hari2 dia jahit baju ko! hehhee... eiii apa ler agak nyer kalo dlm mimpi tu ko ckp ko nak ikut ah? jd mcm mana? ilang ke? eiii takottt!

    ReplyDelete
  6. ha betul ke cik lin?
    betul ke dia tak datang lagie?? dia tak menurun ke??..
    ishk .. sajer je kn soalan menakutkan .. huhuhuh

    salam kenalan & ziarah cik lin

    ReplyDelete
  7. Takut betul ya linn, akak pun pernah mimpi hantu ni...tapi sekarang tak lagi.

    ReplyDelete
  8. Kita plak selalu kena tindih hantu...mula kena darjah 6...last kene masa pregnant kembar aritu. Memang kita nampak cam angin ribut kuat dalam bilik tapi kita takleh gerak. Bila berjaya gerak berlari kuar bilik pegi kat hubby tgh tgk Tv. takut betul. Alhamdulillah kat umah sendiri tak pernah kene...takmo ler.

    ReplyDelete
  9. t dahlah dok sorang2 skang nie.. seriau dibuatnya!! :)

    ReplyDelete
  10. mula2 baca seram lps tak seram.. tetibe seram blik.. skrg dah ok...

    ReplyDelete
  11. cik linn ni mencik arrr...dah le lieya dok sorang2 jek...citer plak pasal antu2 nieh....

    majuk ahhhhh.....

    ReplyDelete
  12. huish cikin..tingat cite adik aku msa kecit pn kna mntak dek bu****. Ni pon cite benar oooo...tp aku dgr je la mak aku cite, msa aku tkde lak antu nak sbb aku masa kecit rupe org asli kot..tk comey hahahaha..antu pon taknak ko...kejam pnya antu..ha skrg aku dh cantik ko jgn nyesal! hahaha merepek lak!

    tp bende² ni mmg ade..cume kite ni pcaya atau tidak dn kna tanam dlm hati la..seseram² derang, tere lg kite, sbb kite ni susur galur adam..kite ade jasad depa takde jasad..tak real..huhu

    ReplyDelete
  13. aduhai ciklinn... aku rase nak hempok ko mcm ko rase ko nak hempok aircon ko tu biler aku bace cite pertame tuh...
    muahaha!!!

    ReplyDelete
  14. terkezuutt akak, alif upanya

    ReplyDelete
  15. uish.. mula2 citer macam suspen je.. aku pun jd suspen.. citer kedua tu.. uiiisshh... seram aku, sib baik ler ko tak dijadikan anak nenek tu..

    ReplyDelete
  16. mimpi tu mainan tdo..tp kekdg mimipi tu petanda..hhehe..tp ape2 yg berlaku sume dtgnya dr Allah..kak..jgn pandang belakang..heehe

    ReplyDelete
  17. yang citer first tue...atie nak tergelak baca..hehehe...tp yg kedua tue...hish....seram gak yer...nasih baik la akak tak ikut kalau tak ke alam bunian la akak...seram wo..

    ReplyDelete
  18. Citer pasl org bunian bkenan nk amk seseorg tue memg pnh jd Linn..sya pnh dgar dn pnh tjadi pd famili my frenz..seb lin dah g brubat..alhamdulillah dh ok

    ReplyDelete
  19. seram..ar lyn..malam jumaat nie keliwon

    ReplyDelete
  20. wahhhh..wat saspen jek ciklinn..huhuuuu

    ReplyDelete
  21. mesti comey time ciklynn kocik2 dulu..tu yg org bunian sukeeee tu kot..hehe...tapi ngeri gak..ade yg ikut org bunian tak balik2 taw...serammmmmmm

    ReplyDelete
  22. Terkezzuuut baca citer no1 tu linn..citer no2 memang ngeri & menakutkan..

    ReplyDelete
  23. Eh itu maknanye u ni cantik bangat! Itulah nenek bunian tu berkenan. Klas gitu ...

    ReplyDelete
  24. alamak lin, citer hang ni buatkan aku rasa takooooot!!

    ni klu mlm ni terjaga lagi kul 3, tak tau lah aku wehhhh!

    den ni kekadang je berani..hehehehehe teringat zaman sekolah dulu..masa camping..nampak.......shhhhhh!

    ReplyDelete
  25. lor
    aliff dah pandai bgn minum air sdiri ke?
    berani dia yea


    hehhe
    wahhh linn
    cam dalam filem plak citer linn tuh
    pah tu linn plak masih ingat lagi yea

    mmm....x caya...tp tuan nye badan sediri yg cerita
    so, ini bukan citer april fool la ni?
    huhuuuu..sibbaik linn x mau ikut org tua tuh yea
    sibbaik mak linn percaya kata-kata linn tuh..

    ReplyDelete
  26. wahh suspen skali..skali tgk2 alif rupanya..wehehehe..nway, br2 ni kami pon gempar gak..my doter zahin kata nmpk antu hitam..huh. pttla iris asek nangis2 jek..mata pon dok tgk je kt satu tpt..kdg nangis melilau mata dia tuh..pas zahin ckp camtu trus mak izu mntk air..tgk2 btul derg nmpk benda..tataula apa dier..ustzh tu xbgtau..

    ReplyDelete
  27. ishh ko ni linn..wat suspen aku jek..
    aku yg membacanye pun nek remang bulu roma.. lenkali jgn cite camni lg wooo huhuhuhu

    ReplyDelete
  28. seramnyer citer ko nih.. tkt aku.. tp dlu masa kecik2 mak salu takutkan aku citer pasal org bunian nih.. mak aku kata ko g la main nyorok2 tu.. kena sorok ngan org bunian baru ko tau.. tu lom lg citer pasal hantu kopek... heiii.. please la mak aku nih..

    ReplyDelete
  29. ayokkk..ciklinn..tp cute lak nengok ghost tu ciklinn..hehehehe

    mintak2 la x npk sndiri..tp ade area umah member kang ade 'maya karin' dok kaco dia..tp2 mlm dpt bite koo..ngeri sehhh

    ReplyDelete
  30. uwaaaaa, takoooottttt!!!

    ReplyDelete
  31. suspen jelah citer akak yg pertama tu.....org bunian.....biar betull??

    ReplyDelete
  32. ishk takutnya cerita nenek tu. mujur cepat berubat dan mak pun percaya.. kalau tak, selamat dah cik lin ikut nenek tu kan. ishk mintak simpang

    ReplyDelete
  33. kehkehkeh.. wat suspen jer..
    ooii.. Cik Linn.. Cik Lynn sini pun nak bagitau jugak kiteorang pun ada 2nd home gak.. Tapi fotopages masih gak menjadi pilihan sebab leh upload foto banyak-banyak.
    Kalo sudi meh ler singgah kiter minum kopi smabil makan cucur udang.. hahaha

    ReplyDelete
  34. wat suspen jer ciklinn oiiii....cm mlm kemarin....akak tdo x ttup pintu bilik..pastu cam tersedar sket..nmpk bayang larik laju dpn bilik...melompat akak...pelan2 jenguk kuar bilik..rupanya adik bangun mnm ayo...pkl 3 tu...bani betul adik pi dapo lam gelap...ishhh...umi yg seremmmm...heheheh

    ReplyDelete
  35. Woi!! kau ni lyyn. Terbeliak-liak bijik mata aku baca dlm kesuspenan. Rupanya Aliff!!! cesss kau!

    ~pasal pinjaman MARA tu layak ke aku ni lynn? meh email add kau. Email aku aizah_qscp@yahoo.com.my

    ReplyDelete
  36. aliff ni buat jantung mama luruh jap... haih, ada org pernah citer kalo ada kat mana2 tetibe meremang bulu tengkuk tuh mmg 'dia' ada la kat situ... huhuhuuu... kalo dah sampai tahap bulu tengkuk meremang jgn pandang ke belakang.. or toleh kiri kanan atas bawah.. kang nampak apa yg patut tak nampak... hihihikkk... takoottt... kalo dah meremang cabot larik ajer laa...

    ReplyDelete
  37. ko ni lin..aku sebenornyeee takut nak klik cito ko ni..sbb kang aku jadi takutttttttt..nasib aku x takut baca cite ko ni..adehhhh..fuhhhh..legaaaa..

    ReplyDelete
  38. wat suspen je k.lin ni tau.. igt bebetol de hantu. Kalu betul de antu, bykkan bcaan yasin supaya rumah yg kite diami tu jauh dr bende2 mcm tu.

    ReplyDelete
  39. emmm.. tapi cerita orang bunian nie mmg banyak terjadi kan..

    kekadang tu org bunian nih amik baby dalam perut ibu mengandung.. itu lagi takut...

    ReplyDelete
  40. adeh.. seramnya kak.. dh la mlm nih tido berdua jer.. uwaaaa...

    ReplyDelete
  41. hallo ciklin..la yerker,seram sjuk dengor nya..tp anti klimaks la ciklin ni..bt gempak jer.ingt kan antu tol la td...

    ReplyDelete
  42. aloo ciklin..apa la ciklin ni..anti klimaks tul la..bikin gempak dah td..rupa2nya hampeh.ingt kan antu tol la td.huhu..

    ReplyDelete
  43. selalu kalau org bunian nak tu mesti manusia tu sempurna sifat dan cantik hehe...

    seram jugak ek benda gitu terjadi..kalau tak dah jadi org bunian dah cik linn ni hehehe...

    ReplyDelete
  44. Hishh... buat orang seram semacam je Linn ni... sib baik baca entry bukan tengah malam. Kalau tak, sah mama shut down dan terus tidur gamaknya!
    pstt... tu la, comel sangat, tu sebab nenek bunian tu berkenan!

    ReplyDelete