~~Apa perasaan aku duk UMah??~~

Posted by Ciklinn Hasib.

ada yg tanya apa perasaan aku duk umah................

1. aku happy sbb aku leh bgn tido sesuka hati......

2.aku hepi sbb nampak apa anak aku buat depan mata....(ni paling best)

3. aku hepi sbb aku bos kat umah ni..so aku leh suruh aliff n aisy sesuka hati gak... hahahhahha

4. Aku busannn sbb aku memerlukan kawannnn utk bercerita ceriti..... huhuhhuhuhu (sbb tu tiap2 mlm aku pastikan laki aku bawak aku kuar gi jalan2)

5. aku letih sbb kalu duk umah ada jer keje yg kena buat........ haitssss(tapi tka kurrus2 gak..... hahhahhaha

6. ermmm...apa lagi yerk.... aku pun tak tau dah apa lagi perasaan aku duk umah nie...

7. ha......... aku leh chating sesuka hati gak..... sampai lobamm jari n biji mato duk depan PC layan YM.... terutama dgn puan WANA dan kak CT One Vietnam ... mihahahhaha (kak kan pas ni ko nak gi sana kan..aku tukar awal2 nama yerk...)

8.lupa aku nak tambah.... tak best sbb aku takleh sesukahati nak guna duitsss...... huaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

aku tinign nak keje balikk... tpai aku dah malas nak kuar umah pagi2..... ada tak keje dari umah yg korang tau....... kalu ada bgtau yerk.....


Hepi kan muka aku.... huhhuhhuhuh


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
pada sapa2 yg nak beli sofa baru ka...... katil baru ka...meja baru ka..langsir baru ka.... korang leh gi ke FELLa Design............. kat sini mmg mabeles brg2 dia....... n sgt2 berkualiti......

n kalu nak tgok mana2 lagi ada warehouse sales...korang masuk SINI

52 Responses to ~~Apa perasaan aku duk UMah??~~

  1. linn..
    sonok kan.. ddk umah... leh bangun lewat.. leh buat apa dengan sesuka hati kan.... alaaaaa... jelous gak...

    ReplyDelete
  2. wakakak..kak ct vietnam ek..klo akk kesana..kita tungguuu..kot2 tercampak ke saudiii..ko kena tuko balik gelaran akk tu..hehe

    ReplyDelete
  3. sama la kita ciklinn..kalau seharian dok rumah bosan jugak kan kadang2...teringin jugak nak keje balik...tapi tak dapat2 keje...huwaaaaa....

    irfan lak dah seronok mama dia dok rumah jaga dia je...

    ReplyDelete
  4. biasek la tuh ciklin, cam opie nih yg dok umah nih...slalu mintak kat hubby nak keje...tp org yg keje la rase sgt syok nk dok kat umah..haahaa

    ReplyDelete
  5. ade kebaikan dan keburukan dok umah linn... yg bestnye leh urus umahtangga dan jaga anak2 sdiri tp yg tak bestnye kekadang bosan.. tp yg penting, kalo hubby mampu so better dok umah hehehe

    ReplyDelete
  6. betul tu kak... dok rumah mmg best,,, tapi tu la... dok umah kojer x bais...

    ReplyDelete
  7. Ada lagi linn,kalau dok umah boleh makan sesuka hati,tidur sesuka hati dan nak keluar sesuka hati pun boleh kan....

    kak sal dok umah gak,tapi...sibuk dok jahit tak habis2 plak...tp happy sebab anak kita jaga sendiri kan...

    ReplyDelete
  8. huiss..bestnya..dok umah..nih tunggu cuti lar baru duk umah..:)

    ReplyDelete
  9. aku sokong!!
    for me:
    saya suka dok umah part yg bgn lambat tu. pastu bila dh bgn aku mati kutu x tau nk buat apa. hehehehe...

    ReplyDelete
  10. bestnyer duk rumah...
    leh buat apa kita suka kan
    tp mmmmm sometimes terasa nak kerj abalik kan bila dah lama duk rumah nie.
    terasa nak berhenti kerja gak nie. tp nak kena make sure ade income la baru leh berhenti. Takut x leh nak survive jer.hehehhe

    ReplyDelete
  11. aku jeles!!!!sbb aku pun nak cam ko gaks...duk je kat umah...tp duk kat umh nie masa aku raser berjln cam laju sgt...kalo kat opis...kalo boring rser lambt nyer waktu nak balik....

    ReplyDelete
  12. alah cik linn, yg penting cik linn dpt jage anak2 sendiri, tak cam kiteorg yg keje nie, anta taska, so takdpt tgk development anak secare menyeluruh.....patut bangge tau jadi suri rumah...eh org tak panggil dah suri rumah, tapi domestic engineer.....baru kelassssssssssssssssss!!!!!!!!

    ReplyDelete
  13. behnyerrr.. bila laa akak nak merasa jadikk housewife sepenoh masa.. huhuhu!

    ReplyDelete
  14. xde perasaan yang dpt menggambarkan bestnye dok umah..rumahku syurgaku..ntahlah..mmg best. bkn malas nak keje tp mmg afdal wanita dok umah..ni mmg tempat kita

    ReplyDelete
  15. uwaaaa jelesnyer ngann ko..lehh dok umahh jerkkk...

    tapikann haku kalo dok umah mau berat badan mencanak naik lagik nihh..kojer ponnn berat naikk jerkkk..tensionn siott...

    wehhh ader org kater muker kiter samer arr..samer ker..harharhar..spec jerk kut samer..kuikuikuii...

    ReplyDelete
  16. salam kenal sis..thx drop by 'umah' i..

    bab2 bangun lewat tu yg syiok oooo!

    ReplyDelete
  17. best apa dok umah kak.ala, kalo time bosan2 tu apakata akak meniaga online?amacam?

    ReplyDelete
  18. a'ahkan lynn ada x kerja wat kat umah.. akak pun nak benti dok umah gak laaa

    ReplyDelete
  19. org kalu dh lama kerja, sure nak rs duk umah goyang kaki. Tp bila dh duk umah, terasa lak nk kerja kt opis tp x leh ar goyang kaki je.. kne goyang sume hehehe:D pe pun manusia mmg x puas dengan ape yg die dpt kn??

    ReplyDelete
  20. seronokkan klu bab2 bgn sesuka hati tu.. n memang bagus la kan.. anak2 membesar dpn mata kita.. ko nak cuba buat keja dari rumah ke linn.. aku ada lubang.. tapi klu ko nak ler..

    ReplyDelete
  21. lin, akak suka keje. Bukan suka bekerja, tp suka suasana nya. Mesti mati kutu kalo akak dok kt rumah. Kalo hari minggu tu lain la.

    ReplyDelete
  22. SONOKNYAAAAAAAAAAAAAAA DUK KT UMAHHHHHHH!!!!! huwaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    ReplyDelete
  23. ciklinn, aku sonok jek dok umah.hanya sesekali jek aku kebosanan tapi selalunye aku rase satu hari aku tak cukup.rutin seharian aku cukup padat sampai kgkadang aku tak sempat nak tido siang.dgn masak,hantar anak sekolah,bg anak makan,ngadap pc,ngadap manuskrip sambil2 tu mesin baju,vacum kapet,sapu lantai,basuh pinggan dsbnya.fuhhhh letih tp aku seronok!!!

    ReplyDelete
  24. aku pun kalo diberi p[ilihan nak duk umah gak... jaga anak2.. senang.. tp aku mati kutu kalo duk umah ni... x leh arrr... nak gak kejer...
    tunggu arr kalo anak aku ramai leh la aku berhenti kejer... whkakakakak...ko tau aku sakit pun aku nak kejer.. x reti nak buat aper kat umah....

    ReplyDelete
  25. salam lin..betui tu lin..mmg sonok duk umah..

    aku jeles ngn ko lin..

    ReplyDelete
  26. Hai, salam kenal. Thanks for visiting my blog. saya pun ada tenguk tutorial dari blog u ni.. thanks a lot.

    ERmm.. duk rumah memang best, tapi saya ni tak leh nak duk rumah lama, gaduh ngan anak2 je hubby saya kata.. heheheheee... hari tu saya jadi full time housewife for 5 months... adeh.. tepu kepala otak..hehehehee... tapi yang paling best, leh bangun lewat. ;).

    ReplyDelete
  27. pttlah bontot kamoo kembang jek duk umah aje..kahhhhhhh berdekah3...
    sbb itu ko nk diet ..hehehe hahahaha

    ko nak keje...x pyh...dok umah jek..hehehehe

    ReplyDelete
  28. hheheeee....ader best & ader tak best...aku dh rasa dua2..

    yg penting...kita enjoy dgn aper yg ader! kan?

    ReplyDelete
  29. betul tu kak lin
    bila dah kerja rasa cam best duduk rumah
    bila duduk rumah best kerja
    camno...he he he he...

    ala kak
    ada pro and contra nyer gark kak

    aku nie kalu ikut hati nak jer berhenti kerja ...buat bisnes...tp bila pikir2 balik.....hmmmm......kerja ler dulu sampai pencen......kumpul harta ...he he he

    tp dlm byk2 alasan ko kak
    aku suka alasan pertama tu...sesuka hati leh bangun kul baper...hu hu hu..syurgaaa ler kak

    ReplyDelete
  30. Linn, akak pun suka sgt kalo dok umah...penah gak terpikir nak benti keje pastu jd surirumah tangga....hehehhe...tapi bila pikir2 balik, takut boring lak...kalo anak dh ramai ok la...boleh layan karenah dorang :-). Yang best tu..leh bangun lambat....kdg2 berat je mata ni nak buka pagi2....hehehhe

    ReplyDelete
  31. lin ok ape dpt jadi h/wife..leh urus rumahtangga, anak2 kan..kalo ader peluang ina tingin..leh jaga anak2 sndirik..huhu..tak yah piki maid..taska..

    ReplyDelete
  32. linn..bestnyer dok umah..tgk anak besar depan mata...

    try wat online biz ok gak..

    ReplyDelete
  33. lupa.sbnarnya nak tny..minat hijau jugak ker??hih

    ReplyDelete
  34. hhhmmmm, pro and kontra ek...

    ReplyDelete
  35. ermmm akak pun kadang tu rasa macam nak kerja semula... tapi...

    ReplyDelete
  36. salam linn..memang seronok duduk rumah ni...boleh buat kerja suka hati..tapi yang tak bestnya nak beli apa termsk yang kat dlm tu kena mintak duit dia...

    nanti anak dah besar dan bersekolah lagi boring tau..cepatlah mengandung lagi..

    ReplyDelete
  37. best duduk umah..boleh terlentang terbalik..boleh mengadap pc...boleh masak apa aje tekak nak makan...

    yang paling best anak pun suka mak dia duduk rumah...yang tak best..mcm kamu kata...susah nak shopping..nak beli baju dalam/seluar dalam kena mintak dgn cik somi...

    nak beli pinggan mangkuk kena pandai jimatkan wang dapur..

    bestlah duduk rumah...akak dah penat dah kerja..jadi skrg ni nak hu ha..hu ha..gath sana..gath sini..

    ReplyDelete
  38. huhuhu aku pn nk duk umh jg anak..tgk le anak² ko ciklin..dedua dgr kate..senang nk uruskan! pastu ati pn sennag kite jg snirik anak dgn tgn snirik..tk rmi org dpt peluang mcm ko neh...

    ReplyDelete
  39. Ciklinn...sgt setuju dgn sume jawapan di ats..dan samala ngan izu..klu lain pon sket2 je la..hehehe...apa2 pon mmg kesedap dok umah ni..bler rse xcukup duit je br tingat nk keje..ahakz! tp bler pkkan ank2 trus abaikan je la nk keje tuh..mmg tak smpi ati nk tglkn ank kt nurseri..takots.uhuk.

    ReplyDelete
  40. linn...bg akak ada pros & cons jadi "homemaker" ni.... akak dah merasa dua2... bg akak, homemaker lebih penat sebab ada je keje yg perlu dibuat...jgn sangka jd homemaker ni relax.. betul tak???

    ps: kdg2 akak pun rindukan zmn homemaker tu... :D

    ReplyDelete
  41. Gitulah selalunya ciklinn...bila dah x keje, nak kije... bila dah kije... alahaiii...ghase nak benti kij... nak dok umah.... hik hik hik

    ReplyDelete
  42. tul la kan.. kalo dok umah leh bgn sesuka hati.. tp kalo aku x dpt kot.. echa bgn awal dlm kul 8.. so bila dia da bgn..dia akan paksa aku utk bgn sekali suh teman dia lyn cd upin ipin... tesion jer wei.. cuti2 pon kena bgn awal gak

    ReplyDelete
  43. aku mmg setuju giler tu hihihi..

    terutama yg part last tu..tak dapat habiskan duit sesuka hati pasal bergantung pd elaun dan ekonomi keluarga hihi..

    ReplyDelete
  44. kalau akak syok lagi duk umah...suka hati nak buat apa. tak pyh nak tension2 kepala dgn kerja kat opis nih...

    ReplyDelete
  45. ciklinn...
    ape kate jadik forex trader...
    keje ngadap graf kat komp jew...
    hehehe...
    tp nk kene study btoi2 laa..
    da ramai yg sukses taww..
    ngee~~
    =P

    ReplyDelete
  46. ciklinn..
    uat laa kerja menaip dari rumah.. atau pun bisness online ke?

    ReplyDelete
  47. ye la kan duk umah dpt jg ank² kan...sume terurus..
    tp bl da duk umah nk kj lak...hehehehe..cmne tuh...

    ReplyDelete
  48. akak.. sy pun tingin nk jdk surirumah.. tp apakan daya.. ekonomi x mengizinkan.. huahuahua..

    ReplyDelete