Kisah Seram disebalik KM223,Simpang Empat ke Pedas/Linggi

Posted by Ciklinn Hasib.

 perghhhhhhhhhh seramm giler weih........ gigill kepala lutut...
tadi incik laki tel..
"mama cuba baca cerita pasal KM223,simpang ampat tu.... Serammm..... mmg berhantulah tempat tu...."

 meh ciklinn kongsi artikel tersebut.... arghhh nak pergi toilet siang2 ni pun takut.. adess!!!


Post by: nYum on July 22, 2009, 12:39:12 pm
kejadian berlaku pada hari jumaat mlm sabtu atau lebih tepat 2pagi sabtu...

Baru je balik dari melaka.cod helmet bersama mbcians hafizumi.borak2 xsedar jam sudah pukul 1.30 pagi.esok kerja.maka dgn mata terpisat2 macam nk pejam mengundurkan diri dari melaka.senyum sendiri poket berisi. keseorangan menunggang motor menuju ke bangi.purata kelajuan dlm 80-100km disebabkan mengantuk.lebih berhati2..

Dari kejauhan ternampak sebiji iswara putih sedan lembab je jalan.mungkin dia pun mengantuk sama.lingkungan 500meter dgn iswara putih tiba2 hidung bau seakan2 sesuatu.mengembangkan sdikit lubang hidung utk cam apa bau ini.rupanya...BAU BANGKAI!!.rasa seram mula slow nak masuk.mghilangkan rasa resah ahh..mungkin ada binatang mati tepi jalan.....membuntarkan mata takut trlanggar...

Semakin dekat iswara putih semakin kuat bau dia.bacaan selawat mula meniti dibibir.semakin dekat...10,9,8,7,6,5,4,3,2....1 signal ke kanan lalu memotong iswara putih.selari dgn iswara tersebut ku sipikan mata utk menjeling kereta tersebut...ALLAHUAKBAR!!!enjin remuk hancur!!....throttle dipulas maximum....

*pelbagai persoalan timbul
-ikutkn total loss tapi kenapa bergerak??
-bau bangkai or mayat??

masuk hari nie genap 4hari kejadian tersebut.genap jugak 4 hari demam aku xkebah2....
hati-hati semua...
km230 melaka-bangi

-lama dah buat karangan.hancur!




Post by: anip- sama on July 22, 2009, 12:58:00 pm
aku biasa ride seremban melaka waktu malam tp x penah selepas kul 10..,
tp area pedas linggi mmg horror..,

2 bulan lepas officer aku kena kat area situ gak..,
kul 2@ 3 pagi..,
nak balik ke taiping..,
ada hal penting so x leh tunggu hari esok..,
time drive..,
ada sehelai kain putih melayang depan cermin kereta dier..,

takut punya pasal..,
dier berhenti kat seremban..,
pas subuh baru sambung drive..



Post by: mira_buruk on July 22, 2009, 02:02:37 pm
Kalo KM 230dr melaka ke bangi... mungkin aku juga berani katakan betul
coz baru kena minggu lepas...
on the way balik semenyih...... dr Muar kul 11.30pm++

aku terkezut berok coz ade 'bende' seperti tercicir dr kereta depan
tak sempat elak...siap 2-2 kaki aku terangkat n menjerit masa den bawa kate
tp takde apa2 pun.... nak kata binatang ke, mesti ade bunyi....event kertas or plastik....
masa tu ingat lagi dlm KM 205+++

lebih kurang hadapan sedikit dlm KM 220++
member siap nampak 'bende' tu dok tepi jln sedang memerhatikan kita org....
yg pasti sah ' bende ' tu coz salah sorang dr kami ber 4 masa tu
mmg ade kelebihan ternampak 'benda2' macam tu..... cume den perserta tambahan pagi2 bute tu yg tenampak...

biasa ler setan, memang suka kacau kita...kena lak penakut macam den...


Post by: podgie on September 22, 2010, 02:13:54 pm
kawan aku pernah disakat kat area tu...dia dok bawak van...dlm pukul 3-4pagi...biasa bertolak awal tapi haritu van ade prob

time tu ondaway nk gi race kat mimc...bulan 5-6 tahun ni xsilap aku

tidur kat alor gajah...

aku xtido sebab wat teman member aku sambil mkn kacang...

stat area km 200...aku asyik dok tgk tanda KM tepi hiway tu.....xsilap aku sampai area pedas linggi dlm km 224 gitu...tiba2 member aku mengelak dr lobang ke hape
...dlm hati ade rase kurang syok..mamai ke nampak antu mamat ni...sampai alor gajah,*sensored* plak melintas...byk betul makluk nk melintas pagi bute ni....nasib baik race menang..hehe

esoknye aku tnya...ade lubang ke kat hiway smalam?....dia ckp nampak orang naik basikal tepi hiway nk melintas ...ayoyooo.....tapi aku xnampak...meremang bulu roma den.

Post by: sesiapa on October 11, 2010, 06:05:51 pm
aku nampak 4-5 bijik moto dr arah bertentangan (ke arah kl) tp sama jalan dgn aku (ke arah melaka). senang cite lawan arusla.. moto ex5, yg pelik nape plak dia nk lwn arus? pas2 leh ikut sma speed ngan keta aku plak tu (140kmh) laju tu ex5 boleh dapat speed 140km keta. aku toleh xlama coz aku takut benda2 ni nk pancing aku leka. yg pelik mak aku kat blkng xprasan pape pun. betul2 dekat2 km230-232 mcmtula..

Post by: mimalif on July 22, 2009, 04:20:41 pm
masa diorg tgh tambah lorong dari 2 jd 3 ada berapa ramai da meninggal accident kat kwsn rehat pedas ..
yg paling den ingat, sebiji satria dgn 4 org gadis pelajar u.. maut.. sbb yg maut ada bau2 kuinin ngan wife den

mengikut pengalam den dan kengkawan masa jd peon anta brg.
gua tempurung jln nak naik bukit tu... superman test sprint kat sebelah.. sepupu kena.. balik kl jam 5 pagi.. sampai kl domam seminggu
pagoh antara tol dan hentian rehat ke selatan .. superman duk depan windscreen.. member 1 opis kena van terbabas ke tepi..

Post by: soul on July 23, 2009, 08:31:44 pm
Ok macam nie, benda ni berlaku kat Alternatif Melaka Johor ( AMJ )
bagi orang yang duduk melake/muar tau la jalan nie.
Time tu jalan ni baru siap rasanya.. jalan tu memang gelap. sampai sekarang gelap.

Aku nak balik rumah akak aku kat merlimau dari bukit beruang.
So aku decide nak balik lalu jalan baru siap tu. sbb tak pernah lalu situ lagi .. lagipun traffic lite pun tak byk..
Masa tu dlm pkol 12 mlm rasanya ..

Sepanjang jalan tu straingt jea...tak de masuk simpang mana2. .. dan gelap.
aku biasa jea.. tak kesah mana pun gelap nie.. balik kl dr mlk pun keluar highway dah gelap.. so no wonderlah boleh jea redah.
Perjalanan aku amek masa dalam setgh jam.. aku bawak half & full throttle... motor wave 100 je pun .. abeh kuat 100km/j std.
Jauh perjalanan start dari Semarbok dalam 22km ke Merlimau ..

Permulaannya semuanya berlancar... aku amek lorong kereta belah kiri skali.. nak elak dr paku ke apa bende jea yang tajam..
Malam tu ada jgak kete ..lori .. bus .. moto lalu .. mcm keadaan biasa ...

Tiba2 .. dah dlm 20 minit perjalan .. dalam 2 ke 3 kilometer sebelum smpai ke simpang Merlimau ada sebjik motor follow aku dari belakang ..
kenderaan lain memang tak de time tue .. side mirror gelap je melainkan lampu motor blakang aku tue..
aku pun fine la.. mcm ada org teman .. lagi berapa kilometer jea ...
Tapi yang peliknya .. dea mcm cucuk angin aku .. then bagi highbeam byk kali.. ...
aku tak berapa kesah sgt .. dah nak sampai simpang ke Merlimau dah pun (kalau dari Melaka , kita akan rapat ke kanan) ..
lagi 1km dah nmpak traffic light ... aku pun rapat ke kanan untuk masuk simpang ..
dalam masa aku nak rapat ke kanan tu ... aku toleh belakang dengan pandang belah kiri ... in order nak tgk la sapa yang cucuk angin & bagi highbeam td ...
anehnya ... takda apa pun .. memang jalan kat situ aku sorang jea .. bulu roma aku dah naik ... cepat2 aku bace ayat kursi .. selawat ..
kat traffic lite aku amek kanan .. lepastuh memang tak tgk side mirror lansung ..sampai la aku dah masuk town merlimau .. then sampai umah akak aku..


Persoalan
- sapa rider kat belakang aku & bagi high beam kat aku tu..
- then bile aku toleh belakang .. tak de apa pun..

Huhuhu aku bersyukur selamat gak sampai kat umah dalam pkol 12:45 tgh mlm..
aku fikir , kalau la rider tu td potong aku kat jalan mcm mana agaknya yea.
Lagi satu, lepas aku smpai umah..then story kat akak aku,.. rupanya akak aku ckp memang byk dah bende berlaku..
Nak tanya cerita2 lain kat situ .. tanya orang2 sana .. mungkin dorang lebih tau ..

Sumber: Carigold

This entry was posted in , , , .

Leave a reply