Sesi Diet...

Posted by Ciklinn Hasib.





huhuhuhuhu aku skrg dalam proses mendietkan perut ku.......... huaaaaaaaaaaaa semua kata aku dah gemukks dan boroiii.......

"nda ko nampak gemukslah...ko tgok perot ko tu....." ni adik aku yg cakap

"haahlah akak nampak gemukk...... suar jean tu dulu longgar skrg dah ketat.."
adik pompuan aku yg kecik sekalik

"woi ko mmg nampak gemukk kat bahu nampak sgtt.... ponggong ko lagilah..." ni kakak aku....

"hishhh ko ni dah mcm mak anak 5.... itulah duk makan tido..cubalah ptg2 tu gi senam2 ker....." huaaaaaaaaaaaa yg ni mak aku....

ha yg ni paling aku takleh tahan sampai kan balik umah aku tak lalu nak mkn aper2 okeyyy...

"akak 1st time saya amik gambar ada org yg lebih besar dari saya"
sepupu laki aku..... adehhhh dia ni mmg cubby lah... ha korang tgk kat entry yg gi sunway tu....... itulah budak syida..... huhhuhhhuhuhuhuhhhu ko mmg dik saiko aku tak hengatttt.............

So skrg aku berazamm akan berusaha menguruskan badan...... mengecilkan sikit ponggong aku tu..... dan membuang segala lemak2 kat perott aku tu.........

so sbg inisiatiff nak kurus..... aku gi carik balik beautiful aku dah dah berkurun terperok kat dalam lemari tu........huaaaaaaaaaaaaaaaaa ketat giler suar dier.... tolonggggggggggggggggggg ini mmg membuktikan badan aku mmg naik giler2....... berapa berat aku sekarang?????

28 Responses to Sesi Diet...

  1. lynn lynn
    jangan risau, saya teman awak...
    saya pun tengah diet...like a hell punya diet..
    dah nak masuk hari ke-4 tak nampak nasi(oh! rindunya kat nasi)
    tapi kilograms tak turun turun pun...huhuhuhu...
    take time lor(pujuk diri sendiri)

    ReplyDelete
  2. nak diet ke..akak tenguk dari gambar mcm biasa aje..biasalah tu org perempuan kalau dah melahirkan..selalunya ada spare tyre..kecuali mcm artis tu..boleh sedut lemak gitu...tgklah akak ni...setiap keluar seorg anak..badan akan naik....cuba tak makan naki..tapi tak boleh...tekak melayu..tapi cubalah..mana tau boleh slim nanti..

    ReplyDelete
  3. Ala cinda releks la...semua pun menghadapi masalah yg sama...aku nih lagi la..bersalin dua2 c-section tau tak der masanya la aku nak kurus seperti dolo2...

    jgn smpi tak mkn yg penting ko try naikkan semula tahap metabolisma badan ko tu...ko aerobic yg dancing2 tu....then minum air kosong byk2....then control mkn...jgn mkn before pkl 7...nanti aku postkan dlm blog aku k....

    ReplyDelete
  4. cik linn oiii...same laa kite...mase tu bulan 4 tahun ni laaa...semua dok tegur lieya dah gemuk...siap ckp lagi lieya ni pregnant lagi ker...siut jerk....bengang woooo....berdesing jek tinge...tu yg kuatkan iman terus berdiet giler2.....hu hu hu

    lieya dpt bayangkan camne berdesing nye telinge linn bile kene tegur tu....takpe2....tabahkan hati...moh kite diet bersame2 he h ehehe

    chaiyok!!! chaiyok!!!

    ReplyDelete
  5. kak, mmg tensen sgt kalo bdan dah naik kan..lg tensen kalo org tegur..huwaaaa..rasa nk pelangkung je org yg tegur tuh..tp,kalo depa xtegur, kita ni rasa cam xde perasaan je kan..rasa cam kurus je..muakakakakaka...

    go kaklin..go kaklin..teruskan misi diet

    ReplyDelete
  6. hehhe..kak...jgn risau..walau org kata akak gemuk tapi still nampak maintain ape..kegemukan akak x dpt lawan kegemukan saya ni ha..muakakakaa

    ReplyDelete
  7. alor linn nak diet..nanti kyatt takde geng..gebus

    ReplyDelete
  8. kah..kah..terngiang2 cik linn kata2 itu yer..sampai tak lalu makan..baik cik lin print dan tampal2 kata-kata itu kat meja makan..mesti terbaca lalu tak jadi nak makan..keh..keh..

    ReplyDelete
  9. la gimuks ke? cam x je...hehehe cik linn aku duk kat bndr kinrara...so mmg dokat le kalo nak ke sunway tu kalo jln x jem...hehehehe

    ReplyDelete
  10. heheeh jgn minum ais banyak..pantang ...tapi bg diriku pantang tengok sume ku pelahap...semoga kak lin berjaya mendiet2 kan diri okeh...

    ReplyDelete
  11. rsnya tado la gemuk mana pon lynn...slim jer nengok sume pic2...
    jgn over diet yer lynn..kurus sgt xcantik lak....somi nk poluk pon mcm xbest jer..hehehehe

    hrp2 la ida peh banak ke dua ni naik skit badan

    ReplyDelete
  12. ye ker kak ko dah gemuk...
    aku nengok maintain jer...
    ni yg confuse nie....ko yg kecik comel lote nie diaorg kata gemuks....agak2 kalu diaorg nengok zana....sure dia org ingat gergasi mana sesat......he he he...

    jom kak kita diet sesama hik hik hik
    ckp lebih ler zana nie....dietnyer x jalan gark....

    ReplyDelete
  13. gemuk ke ciklinn..macam tak je..kalau wanie ni ye la..

    mari la kita bersama2 berdiet

    ReplyDelete
  14. caiyo2 kak...:) tak sabar nk tgk pict akak yg sliming tea..:)

    ReplyDelete
  15. normal la tu linn
    bg surirumah yg diberi makan pakai cukup oleh sang suami

    hehhehe....tp dik, akak penah mgalami situasi camni
    sapai malu nak kuar jumpa org
    sapai jd rendah diri je

    so, baik laku kan sesuatu
    sbl0m ia nye makin parah !!!

    start le ganti posa ke
    and, org kata,,,kalau nak buat senaman kat rumah
    xsemesti nye kena bersenam
    linn bole...berkebun...and satu lagi yg paling mujarab jugak
    cuci keta tiap ari
    try le yea

    x pon..pepagi ke..pepetang ke..tolong makcik sebelah tu TOLAK GERAI NASI LEMAK DIA TU..
    hehhe..insya Allah leh kurus..
    tp tiap kali dia kasi nasi lemak free
    jgn ambik
    g tau...: SAYA BUAT KEJE IHKLAS KAK...!!!



    muahahhahaha
    larikkkks!!!

    ReplyDelete
  16. wah diet.. kita x reti nak diet laaa.. dok makan jek.. peyut dah selambak rasanye hehehe

    ReplyDelete
  17. kak kinrara sek 4 tu umh apa yg akak nak jual?sy leh tolong sbb akk jualkan umh tu...hehehe nnti akak kasik no fon akak la...x pon akak emel kat sy asoi80@yahoo.com details umh tu...tetiba sy pon kenan hehehehe

    ReplyDelete
  18. hehehe gumuk pon still comei!

    ReplyDelete
  19. alaaa...jgn tensen2 cik lin...saje tu nak provoke tu...janji ati senang okehhhh...

    ReplyDelete
  20. caiyok..caiyok lynn brdiet...
    jgn smpai memudaratkn dirik dahla lynn...ko kn ade gastrik...

    -kak pau-

    ReplyDelete
  21. lorrr... itu mcm kaa..? siann..

    Diet.. diet jugak tapi jgn tak mkn langsung yea? nanti pengsan plak! saper yg susah? laki ko gaks! adik-badik sepupu-sepapa pun susah ati gak tau!

    ReplyDelete
  22. yer ker ko ni gemok..apesal aku mcm x caya jer.. aku tgk gambo ko sumer kurus jer... ko tipu ek..

    kalo ko yg aku rasa kurus ni tp org kata gemok..aku ni lg la kan..
    dok pening pala da gemok tp mkn tettappp gak..haduihh

    ReplyDelete
  23. meh kita diet sama2...

    jangan risau, ramai kawan2 seangkatan niii

    ReplyDelete
  24. linn. akak ada petua. ni along akak yg bg. linn cuma mkn nasik siang sahaja (lunch ler tu). mlm jgn mkn nasik. mkn benda ringan utk alas perut. mcm roti or biskut. janji bukan nasik. dan petang² tu bawak² lah excercise. kalu agak malas, jln² kt kawasan luar rumah pun jd lah
    klo ssh sgt, ganti segala posa yg lps dan posa sunat. tp time bebuka jgn lah telan smpai x hengat
    selamat mencuba! :D

    ReplyDelete
  25. siut tul mulut2 tuuuu
    wakakakkakak..meh sini aku bg penampaq kuasa 2 kan derang dik..hahaha..x syg mulut punya org..

    ha ko diet dik..akk suppport ko dr bakang..kang klo kita jumpa..save budget aku banje ko minum air jerr

    wakakakkakaka

    ReplyDelete
  26. lin akak sekarang ni pun dalam proses nak diet... tapi akak dapat petua, sebelum nak mulakan diet, kena buat detox dulu.. detox ni untuk buang toksin dalam badan.. bila toksin dah buang, baru la proses diet menjadi.. baru la senang turunkan berat badan.. selamat mencuba

    ReplyDelete