~~Bercoti di kampung~~

Posted by Ciklinn Hasib.

huhhhhuhhhu aku demma lagi nie... nak ngadap komputer pun rasa berat semacam paler nie...tima kasih yer pada semua yg mendoakan aku cepat sembuh .......

tapi ku paksa2 jua utk bangun dan menghapdet....... bdn ni takleh layan sgt...kalau dilayan makin menjadi nanti demamnyer........

hari sabtu hari tu aku balik kampung.... balik 3 beranak jerk..... laki aku sibuk nak mancing.... huhhhhuhuhhhuhu

sabtu aku gi majlis kawin kwan lama aku masa sek men dulu....... Shuwaibah atau dukenali dgn nama anje.... dia ni kiranya mek terakhir dalam geng kitaorg yg mendirikan rumah tangga...... aku doakan kau berbahagia hingga akhir hayat...aminn...

sesuatu tentang anje yg kornag kena tau..... budak ni telah diettt tak hengat....... dan hasillnya dalam masa 10 bulan dia telah hilang 25kg okeyyy....... aku masa jumpa tu mcm tak percaya langsung yg tgh bersanding tu anje...sbb dah kurus beb... wah semakin berkobar2 aku ni nak diet...... rahasia dier..... hanya tak mkn nasi......

huaaaaaaaaaaa aku dah mkn nasi..masa kat kg tu... mana leh tahan tgok masakan mak aku..... huhhuhuhuhuhu nak2 ada ikan keli samballl.... perghhhhhhhhhhhh sungguh tidak tertahan rasanya.....

okelah korang layan gambar2 ni dulu yerk.......aku dah pening sgt2 nie.....dan mcm tak larat dah nak duduk nie.... ingat hari ni baru nak gi kinik lah.... sbb aku sakit2 sendi ni.....risau lak aku...



aduhai naik berakar bontot aku tunggu kawan2 aku yg lain..... kalau tak tunggu karang majuk lak... sbb aku ingat dah dekat 12 thn aku tak jumpa geng2 yg ini....so posing2 lah sambil tunggu tu..


Aliff mmg busan habis dah.........



aktiviti utama di kg....... bergolek2 depann tv lor...





kat umah nenek aku...... hazab aku tgok tshirt PLKN aku pakai tu... hahhahah tudung tu pun aku rembat mak aku nyer...hahhahahahhah



saja nak tepek gambar mak& abah kesayangan ku


33 Responses to ~~Bercoti di kampung~~

  1. salam perkenalan dr sayer..im new here...
    hermm kalau nengok gambor cik lin nih takder ler gemok nyer pon..so takyah ler diet bagai tuh..
    moga cepat semboh ya..

    ReplyDelete
  2. alif sama ar ngn fir..cepat bhusan..
    ni yg kobar2.nak diet gak.tp baru telan nasi lemak.hehehhehe

    ReplyDelete
  3. wah terernya kawan cik lin tu.. tak makan nasi 10 bulan?? mesti berkobar2 dia diet sebab nak kawinkan.. kita ni nak turun 5 kg pun payah. hehehe

    muka ayah dan mak cik linn nampak muda..

    ReplyDelete
  4. sonok balik kg kami pun dah lama x balik.. sedih ooo.. hmm ya la.. asyik xde masa jer nak jengah org tua... ya la kami kalo balik kg pun xtvt tido 1 keutamaan .. mak ai.. senang nyer nak kurus... 10 bln 25 kg ... kiter kalo nak diet kena la betoi² ... baru la nampak hasilnyer... hehehehe

    ReplyDelete
  5. akak pki unifrom plkn ker tue...hehehe comel mcm budak plkn jer

    ReplyDelete
  6. mesti sronokkan dapat jumpe kawan lama.. byk stori mori..hihi

    wah ur friend wat crash diet sblom kawin ek.. tapi mmg betul pun jgn makan nasi.. i pernah tak makan nasi 2 minggu mmg byk kiler kilos turun.. makan sup2 je..tapi skang dah malas diet, pasal tgk semua sedap tak leh tahan hahaha

    ur mum nampak muda.. ;)

    p/s: take a gud rest ya.. jgn tgk monitor lama nanti tambah lagi pening.. dah shoohh shoohhh

    ReplyDelete
  7. wei ko x yah le nak diet...ko pon kus seconet jek cam aku hahahaha....mmm aku pon lom updet pasal member aku kawen...nnti2 la..aku tgh bz tahap gaban nie...

    ko baik pi spital..sakit2 sendi tu salu demam virus...ko jgn main2....

    ReplyDelete
  8. Siap pakai baju plkn lagi... tak nampak pun, nak tgk gak camne awak pakai baju tu...

    ***tak mkn nasi memang boleh kurus. masa saya zaman U dulu, saya x makan nasi sebulan, berat dari 50kg turun ke 38kg....hehehe...

    ReplyDelete
  9. cik linn, letak pic anje tu sebelum dan selepas,.....teruje lieya nak tgk...

    tapi mmg pun cik linn, nak kurus kene pantang nasi n gula...leiya buat dulu mase amik JDM...mmg turun .....

    buat keje kawin ni mmg penat.....seminggu pun tak ilang penatnye...tapi takpe, seronok...ramai2 dtg berkumpul

    ReplyDelete
  10. wah balik kg ye msti bestkan...nurul pun klau balik kg mesti kantoi diet bab tak tahan godaan lauk-lauk yang nenek masak hehehehe....

    p/s:tag tu memaang kreatif dan unik bab saya perlukan bantuan My love saya utk mendapatkan jawapan yang sesuai hehehehehe

    ReplyDelete
  11. kalau nak kuruskan badan mmg kena kuatkan semangat, tahan napsu napsi tu. kalau jns yg tak leh nak tahan ni, memang tak leh buat ape la... tapi kalau balik kg tu, memang la mulut tu tak leh nak tahan dr membaham segala macam masakan mak yg sedap2 tu...

    ReplyDelete
  12. wah best nye leh turun 25 kg dlm masa 10 bulan...wanie ni boleh ke tak makan nasi 10 bulan tu...hehehe

    ReplyDelete
  13. cantik ler kwn linn tu.. heh..heh.heh.. sempat lagi berposing ngan baju PLKN tu..

    ReplyDelete
  14. adekah cikungunya nih cik linn

    wahh..25kg dlm 10bln.kagumnya

    hruslah mkn nasik dah mak masak kan..
    rugi ahh..

    ReplyDelete
  15. wah... bestnyer kak balik kpg... ain dah lama x balik... last balik akhir bulan 1... hehehe lama ker... lama la kot...

    ReplyDelete
  16. Ala lin apa la yg ko nak kurus sgt nih...aku ni lagi ler payah nak turun beranak pun ikut peyut....

    ReplyDelete
  17. salam ciklinn...
    10 bulan x mkn nasi?wow...sgt berkesan ea..kalau lina skg ni 51kg-25kg=26kg......
    boleh gak ni ek.........hahaha
    aku jd budak kecik balik.......

    p lah sepital kak..risau kakaknya demam x baik2....da mnun air 100plus x?

    ReplyDelete
  18. MARILAH KITO BERDIET BERSAMAAAAA

    SAY NO TO RICE ! ! !

    WAKAKAKA

    ReplyDelete
  19. >>linn dah gi klinik tak?? elok2ler pegi kalau tak pegi lagi.. tapi dalam demam posing tak kalah gak..
    >>diet dah jalanleer yerk.. disebabkan linnnyer wawasan akakpun sekarang tengah berdiet gak tapi tak leh langsung tak makan nasi just kurangkanjer dan cuba ler jangan makan tiap2 harijer..akakni mana tahan susukan baby..

    ReplyDelete
  20. wah..smgt kental ni nak kawen kene kuwus..ala lin pon dh ok pe..nak kuwus sgt kang cam kak bibu ni..tiang!!!ekekek neway muga cepat sembuh

    ReplyDelete
  21. kak...baju plkn sapa tuh?kikikikiii

    ReplyDelete
  22. ALamaK aiii imprEssed nyEr dGr iLang 25kg...

    Sha tAKleh Ar aSAl baLik kg jERk meSti nak baNtaI naSik.. x TahaN tGK laUk maK maSAK...

    ReplyDelete
  23. jadi budak mmg bosan kalau g kenduri kawin tu hehe...

    jadi org tua pun bosan jugak pasal byk kene buat keje hehe...

    so yg tak bosan..jgn pegi kenduri kawin muahahahaha...gelak jahat giler hehe...

    anje tu tak makan nasi..dia makan ape?...ni yg jeles jugak nie..org lain leh kurus..saya tak huhu...

    ReplyDelete
  24. budak2 memang cepat bosan kan linn..Ez pun cenggitu sabar je la kalau bawak dia gi umah orang kawin

    ReplyDelete
  25. aku doakan ko cepat sembuh ye ciklin..rehat secukupnyer..adekah ko sakit ni sbb tersalah diet kak???jgn ko..huhuh...jgn la x mkn langsung nasi tu..krg ko x cukup karbo...hehhe..byk minum air putih + sayur+buah2 yg amat byk skali yer...replace kan dgn nasi2 tu..insyaallah diet ko berhasi satu ari nanti..aku tunggguuu

    ReplyDelete
  26. uishhh...cayalah leh turun 25kg dlm masa 10 bulan...tahan ek kwn linn tu x mkn nasi...ni nk kurus nya psl la nie...hehehehe

    ReplyDelete
  27. wahhh....
    yeke xmkn nasi...
    mcm mana la dia leh tahan xmkn nasi ekh...ni xmkn pon pale da penin` badan da gigil..hehehehe

    ReplyDelete
  28. alhamdulillah, akak dh sihat... lame mar tak jenguk akak kat sni... tapi, mmgla.. klu tak makan nasi.. leh kurus dgn cepat.. hik2.. kwn mar pun mcm tue gak..

    ReplyDelete
  29. wah tabik spring aku kt kwn ko tu.. 10 bulan x mkn nasik???? mak aih.. abis tu dia mkn apa.. xmkn nasi 10 bln leh turun 25kg??? mmg hebat tu.. jimat duit kan.. xyah nk pg slim world bagai...

    ReplyDelete
  30. smoga ciklinn kiter nie sihat hendaknyer..amin...jangan lupa makan ubat yer..huhuhu

    ReplyDelete
  31. ciklinn...better gi klinik cepat...takut2 la kene cikukunya plak sbb sakit2 sendi nih...skrg nih macam2 penyakit ade...ape2 pon get well soon ek

    ReplyDelete
  32. Linn dh sihat?
    Mkn ubat yea..mga cepat smbuh..
    Take care..

    ReplyDelete