~~Layak kah dia di panggeii mouse?~~

Posted by Ciklinn Hasib.

sebelum cerita ceriti aku aku nak tanya korang adakah layak mouse aku ni di panggei mouse? huhuhuhuhuh comell kan 'mouse' baru aku ni...... makanya makin menjadi2 hero aku dua org tu ngadap pc.... bukan dia buat apapun tapi duk main 'mouse' tu.....


aku kan sejakk dua menjakk betul2 alami semnagttt yg hilang.... huhuhuhuhuh.... nak buat apa2pun malas.... malas yg sgt2 lak tu............. nak ngadap PC pun malas...... apa aku buat golek2 dalam bilik sambil tgok tv.......... wah nyaman sekalik dong aku rasa.........sampai aisy tanya...

"mama nak pakai komputer dak?"
aku "ckp aisy main lah.... "
"ala mamalah guna.... adik nak tgokk tv..." hahhahahha kesiannkan anak aku... aku punyer ngadap tv sampai anak pun takde can nak guna...

sebenarnya aku saja nak bg dia jemu ngadap komp tu.......... tapiii nampaknyer tidak berjya.. hehehhehehe

aku suka lak tgok perkembangan aisy bila dia selalu ngadap comp, dia leh kenall byk benda n word2 yg baru....... dan semakin kreatif....... kadang aku tgok dia senyum2 rupanya happy sbb dpt susun puzle.... hahahhhahaha

dalam pada malas2 tu kan aku gagahkan diri juga tunaikan permintaan aliff nak gi piknik...... huhhuhuh seb baik mlm minggu tu ada kenduri arwah umah mak mentua aku..... makanya byklah lauk yg ku tapau........ ngeh ngeh ngeh..

bgn pagi2 aku cuma panaskan lauk n masak nasi jerk..... kat sana sampai2 aku terus mkn pehtu aku membuto.... hahhahhahhahah

sikit gamabr yg sempat aku amik.....huhuhuhu sgt2 malas kan..amik gambar pun dari dlm jerk... huhuhuhu

sampai2 pasang tent dulu... nilah yg aliff & aisy suka sgt tu....
sebab dah janji nak oiii makanya mama pegi... huhuhuh


tgok muka bgn tido...... terus mintak mkn.....

laki ku melayan anak2.... omak eh baring2 menikmati angin pantai

bye2 buble.......

54 Responses to ~~Layak kah dia di panggeii mouse?~~

  1. mouse masih pakeyy tali ghiteww.. tak machoo larr.. ehehe

    ReplyDelete
  2. wao kiutnyer mouse..akak azie pun kdg2 mcm akak malas nak mengadap pc..nak update blog lg la..klu tajin samapi 2-3 n3 kan..wah syoknya g pantai...

    ReplyDelete
  3. salam linn..beli mouse mcm tu lagilah anak kamu suka main pc ..lawa juga hasil kerja pertama kamu tu...semuga terus berjaya mendeko..

    ReplyDelete
  4. mouse ko ke linn..wah comey2....

    sonoknye pasang2 tant kt tepi pntai tu

    ReplyDelete
  5. ish3x..
    ko yg kat umah pon malas2 ehh..
    akak ni haa..
    hari2 nak pegi opis..
    pon cam ko gak..
    malas2.. me laa kita malas sesama..

    ReplyDelete
  6. pergh ....advance mouse ko kak...comel kan...skrang ni mcm2 bentuk mouse ade hah.....

    apesal ni kak malas2 nie....ntah2 dah ade ehem2 kat perut kot hi hihihi.....biase la tu kak, kdg2 cam lieya gak la...tibe mood malas mmg serba serbi malas nak buat kan....

    wah gi picnic...sonotnye....skrang ni panas sangat cuace tu yg nak pi piknik tu berkire2 kak he heheeh

    ReplyDelete
  7. wei..comeyyy ko nyer mouse..mn dapat tue? kalau putri aku mesti rebut ngan aku gak nie..hehehhe

    ReplyDelete
  8. nape sume orang cam malas ni??? virus dah berjangkit ke???? Adoiiiya....kena kuarantin kat spital neh..

    ReplyDelete
  9. hahaha mouse bentuk kete xpe lagi. kawan aku mouse bentuk tikus. sajak sungguh di panggil mouse. hehe

    best picnic tepi pantai sambil pacak khemah tp laki aku x suka. wakakaka

    ReplyDelete
  10. comeynye mouse. beli kat ne?

    ReplyDelete
  11. linn...comelnya mouse tu.... berkenan lak akak tgk..beli kat mana tu?? hehehe....

    ReplyDelete
  12. kalau mouse ko cmtuh , sure aku pun susah nak pakai PC.. akil dok belek benda tu ..

    amboi ko xdak kejo ko membuto je yek.. cmner ni , kata nak slim melim..

    **weh nape aku x nampak pung list blog aku ? huhuhuhu sian aku

    ReplyDelete
  13. comelnyer mouse tu,..boys suker ler..kalo rizqi dah ditarik2 mouse tu..
    best jer berkhemah ditepi pantai..
    malas??..tu memang musim ciklinn.

    ReplyDelete
  14. wahahahahhaa.... keta sport jadi mouse... mmg comel..... suka ja ain kak

    ReplyDelete
  15. wah.. kemain lagi mouse tu ya.. klu aku tu.. ada tak guna.. sayang plak..

    ReplyDelete
  16. Sonoknya g picnic Yang..siap da khemah lagiii..best kan bsantai2 tepi pntai lak tue..

    ReplyDelete
  17. kalau ikut kan aku..tak layak itu kete posche jadi mouse..hehehehe:)

    ReplyDelete
  18. mouse yg begitu canggih vroom vroom..

    syioknya gi berpiknik berkhemah bagai..

    ReplyDelete
  19. bestnyer dpt tido sambil angin tiup2 kat muka...lg nyenyak rasanyer...hehehe...

    ReplyDelete
  20. cun mouse ko.. hmm sama la skang ni pun kami dah ader penyakit m gak.. huhuhu.. asyik layan fb jer...
    best nyer camping kat tepi pantai.. hehehe

    ReplyDelete
  21. nak jugak mouse cam akak tu leh???klau warna pink ada jugak ke???wah sangat muka tarak malulah aku ni hihihi....

    samalah kita mood malas dah melekat sekrang ni di badanku hahahahaha...

    ReplyDelete
  22. piknik kt ner ni.. bes ar ko baring dlm tent jer ek smbil ditiup angin sepoi2 bahasa.. syahdunya...

    ReplyDelete
  23. mouse yg sgt menarik..terutama sekali utk budak2 lelaki...hehe..cantikla..kalo ada mouse gitu kt rumah sure da kena rembat dek anakku yg gila kereta..

    ReplyDelete
  24. mouse?????????????? nak juga boleh aiman mesti suka ..hehehehhe

    ReplyDelete
  25. smart la mouse tu..suka2


    pasaipa tak da smgt lak ni

    ReplyDelete
  26. tantek la!..

    besh arr dpt g piknik!...
    release tensen skettt...lgpon nk tunaikn jnji kan..hehe..bdk² ni mmg gitu klu da jnji akan dituntut slagi xdpt! :-)

    ReplyDelete
  27. gitula kdg2 kita ni...time ceria sampai tak hingat donia...time sedih, samapi nk banjir meraung....

    emosi manusia yg lemah mcm kita..biasa la tu...

    enjoy ur time jer...ader famili mesti hapiii sokmo nyer

    ReplyDelete
  28. comel bangattt..mousenye!!!bentuk mcm tu,kiter pun tetarik cikk linn....kehh3x

    ReplyDelete
  29. weh lawa nye tikos ko..aku nye kt umh br je jahanam

    ReplyDelete
  30. akak rasakan linn penyakit M ni mmg dah menular.. cehh dah mcm virus h1n1 dahnie..hehehe.. semoga kita semua cepatlah sembuh & kembali bersemangat menghupdate..hehehe
    best a p piknik...yg lg best bapak layan anak² omak titun... bestnya..

    ReplyDelete
  31. memang comel mouse a.k.a kereta itu.. hehehe.. beli kat mana yer?

    ReplyDelete
  32. aku pon dah mls nak ngadap PC nie..kan baguih kalo aku pon cam ko...leh landing baikkkk punyer sambil golek2 tgk tv!!!sesungguh nya aku amat jeles dgn dirimu yg senang lenang bergolek-golek kan diri di atas katil...aku nie duk tergolek2 kat kerusi jek...huhuhuhuhu nasib x jatuh dr kusi jek nie...

    ReplyDelete
  33. ko pegi pantai mane tu? ehehe..cian ko penyakit M melande erk..ekekee

    ReplyDelete
  34. cantik la mouse ko kak...kat mane beli..ngeh..ngeh..
    weh..picnic kat mane tu..pd eh..mcm syok je..aku mmg suke pantai2 ,berkelah2 ni...huhuh...tenang je pale otak ni kan...kan..

    ReplyDelete
  35. hahaha..lawak la..sian aisy...nk tgk tv pn xde can..ekekek:D ajar la aisy blogging..msti nnti cik linn yg berebut pc ngn dia;p

    ReplyDelete
  36. layak panggil mouse kot..xkan nak panggil cat plak..hehe

    uih,bestnya camping/piknik tuh..iskh

    ReplyDelete
  37. layak kot..xkan nak pangil cat plak kan..hihii

    ReplyDelete
  38. Comeinya mouse tu....canggih tul mouse linn tu hehehe...

    wah! pi picnic....bestnya...picnic kat mana ni?...siap psg khemah lagi...:-)

    ReplyDelete
  39. ciklinn..selama ni dee ingat dee dh follow blog ciklinn..sorry eh...

    itu mouse sgt cantik..mestilah budak2 lekat kt pc..

    ReplyDelete
  40. comeinyer mouse tuh...

    syoknyer gi piknik... tepi pantai canda2 gitu mmg syok...

    ReplyDelete
  41. woi cun tol mouse ko...bape ribu tu...leh x bw g jalan2 kahhh

    ReplyDelete
  42. Terimakasih atas comment tempohari. Pasal nak panggil mouse ke tak..susah nak cakap...macan kereta mainan aje. Cute pulak tuu

    ReplyDelete
  43. dilanda kemalasan ke kak....cantik mouse car tu...siap camping bagai kat pantai...bestnyer....pantai mana nie akak picnic??

    ReplyDelete
  44. ciklin picnic kat mana nih? tak sebut pun..mcm bestnya..niza x brape suke p pantai coz panas..tapi kalo psg khemah ni mcm best jek..ble tido kan..hah kena tgu aqis beso baru ble picnic mcm nih..

    mouse tu mmg cute..kalo niza pakai cenggitu jawabnya xble buat kerja coz kanda yg dok ngadap laptop...

    ReplyDelete
  45. ske tol drang berkhemah di tepi pantai ek... tp biasala dak2 laki kan... ko tu jgn bermalas2an dongg... enggak enak ihiks...

    ReplyDelete
  46. mouse bentuk keta heheh...
    ganas juga awak ni linn...

    ReplyDelete
  47. salam lin..
    tq .. rajins singgah blog t.. tinggalkan komen2.. ni baru ada masa nak membuat kunjungan balas kat kawan2 pulak..
    cantik mouse tu.. patutlah anak2 u suka dok ngadap pc ye?
    lin dh boleh bukak bisnes buat cuppies tau!! cantik deco lin tu..
    teruskan!!
    memang susah nak puaskan hati orang lain lin.. hati org lain kita nak kena jaga.. tp org lain x nak jaga hati dan perasaan kita.. camne tuh?? harap lin bersabar dgn segala dugaan yg mendatang ok! b strong.. kita hanya manusia biasa.. biasa melakukan kesalahan.. itu normallah.. yg tak normal ikut cakap orang tu namanya robot.. tak gitu lin??
    u take care ok..
    muah!!

    t

    ReplyDelete
  48. pernah nampak mouse ni kat kedai PC
    nampak menarek kan
    bagi yang suka kumpul keter2 cam ni elok ada satu kan cik linn
    sebagai tanda trademark

    ReplyDelete
  49. Alo cik linn..

    lamo x dgr kabor.. ekau igt lg x kat den? huhuhuhu...

    ReplyDelete
  50. comei betul mouse tuh ciklinn...sure my boyz suka kalau dapat satu nie

    ReplyDelete