~~kenapa ada manusia yg sebegini~~

Posted by Ciklinn Hasib.





Byk benda2 ceria yg nak diahapdettt.... tapii................ hari ni betull2 buat aku bengang dan sakitt hati yg teramat2.................

kecik hati sgt2 dgnn kata2 seorg yg boleh aku katakan sgb sahabattt...............

kalu dia baca ni..aku nak dia tahu...... aku bukan bodoh dan bangang untuk biarkan org2 yg aku sayang.....

setelah byk aku berkorban demi melihat kejayaaan sahabat nie..... akhirnya hanya kata2 ejekan jer yg dia bg kat aku...... aku tak kisahhh nak kutuk aku ker aper ker.... tapi tlggggg jgn sentuhh bab mak bapak aku okeyyyy....... selagi aku hidupppp aku terus berusaha utk bahagiakan diorg....... bolehnak cakapp...tapi tlg jaga hati dah peraasaan org lainnn..... aku tidak sehampasssss yg kau sangka.....


pada member aku dialammaya ni........ aku ucapkan tima kasih byk2..... sbb byk bg nasihat.... aku amat2 hargai kasih dan sayang kornag pada aku......

dan aku minta maaf byk2 tak jenguk lagi umah korang.... nanti bila dah reda sikit hati aku yg membara nie aku hapdettt dan jenguk2 umah korang yer....

31 Responses to ~~kenapa ada manusia yg sebegini~~

  1. sabo ciklin
    mmg ade org yg xtau jaga bahasa kalo becakap..bkn alam realiti alam maya pn sama gak..
    boleh blah la org camnie

    ReplyDelete
  2. salam..
    amboi kak.. relx k.. biar lah org buat jahat pd kite, jgn kite buat jht balik pd org tu.. emm.. sabar ek..

    ReplyDelete
  3. akak sabar la...org mcm nie jangan di layan sgt....may b dia PHD kat akak tue....azie pun geram baca n3 akak nie...

    ReplyDelete
  4. kak naper nie
    sedih ler bila akak pun sedih

    be strong ok
    luv u....

    ReplyDelete
  5. mmm...
    kekdg ada yg suka bergurau
    tp melampaui batasan

    tanpa sedar kita pon dah terluka


    xpo la linn
    biar c0ol dulu

    ReplyDelete
  6. nape nih linn...erm biasalah tu meen pernah gak kena mcm nih dpn kita semuanya baik belaka tp blkg kita di kutuk2 nya....mmg x tau jg prasaan org tuh

    ReplyDelete
  7. naper ni ciklinn..byk2 brsabar yer.. jgn pedulikan kata2 x brguna org2 yg x memahami keadaan sebenar linn tu.. yg pnting linn da buat apa yg trbaik untuk suami, anak n family kan...

    sabar yer...

    ReplyDelete
  8. KO KAWAN NGAN AKK JER LAH DIKKK

    AKK NI BERSOPAN SANTUN ORGNYAA

    WAKAKAKAKA

    ReplyDelete
  9. ciklinn, hidup ni mmg ak buleh lari dgn org2 cenggini. gi mana 2pun mesti ada org cenggitu.

    apa yg penting, buat tak tau.org kata apa tu, buat dek je! hehehhehehe

    ReplyDelete
  10. Sabar la Lin..mulut sapa la yang takde insurans tu ye..takpe la Lin,mulut orang biarkan dia nak bercakap sampai dia puas hati..Cool ok

    ReplyDelete
  11. nape ni cik linn..terkejut lieya bace...mmg jahat le mulut org tu....cian cik linn...tak pasai2 takde mood....harap2 cepat cool yeak...jgn di layan sgt si mulut langau tu

    ReplyDelete
  12. Linn... w/pun aku x tau citer... tp aku tau betapa bengang nyer ang... sabar jer la... org cam tuh x yah layan...
    kita buat hal sendri dah la....

    ReplyDelete
  13. kenapa ni kak...

    sabar byk2 ye...jgn dilayan sahabat macam tu...

    jgn sedih2 sgt ye

    ReplyDelete
  14. apapun dugaan...banyakkan sabar ye ciklinn...org2 bermulut 'busuk' nih mmg ramaiiiiiiiii...jgn pedulikan org2 mcm nih..

    ReplyDelete
  15. Masih marah ke dik... pegi basahkan muka dengan air wudhuk...insya Allah tenang.Jangan dilayan sangat perasaan tu...Ada hikmahnya buat linn nanti.

    i miss uuuuuu

    ReplyDelete
  16. mcmx2 org pun ada Linn...

    sabo... byk-kn selawat spy kita tak tergolong dlm golongan sedemikian.

    istighfar bykX2.. hanya Allah yang mampu menghukum org sebegini, bukan kita!

    ReplyDelete
  17. Sabar la cikLInn,
    Bukan senang nak cari sahabat, hanya yang betul2 ikhlas dgn kita barulah layak dipanggil sahabat..apa yg berlaku tu, Buat pengajaran dlam idup, k

    ReplyDelete
  18. ala yang.. jgn di layan sgt org cenggini.. org gini biasa nyer dia dah tak de kawan.. tu yg dia saja create mcm tu supaya nanti ada kawan2 yg konon akan dengar n kesian pada dia..

    biarkan ajer... lama2 nanti kebenaran akan muncul jua...

    p/s: kdg2 sedih kan kita beriya bersahabat dgn dia tetapi tega dia tikam kita dr belakang?

    ReplyDelete
  19. Hari tu saya pun mcm ni cik linn. Dalam dunia ni aje manusia yang tak reti nak menjaga mulut dan bahasa. Cik linn tahukan mcm sy ni ada anak autism...mcm2 soklan + ayat penyata laser yang saya dapat..hmm..apa boleh buat betul tak..ikut hati mahu digayang2 dan disumpah2..tinggal kewarasan fikiran sahaja yg mbuat kita perlu bersabar....Sabar ok...sbb tiada kata lain dapat diberikan..

    ReplyDelete
  20. aduii lynn....sedey woo kalu ada kwn cgitu...tambah2 ko dh bersusah sbb dia...kalu dh smp main mak bapak ni uisshhhh double the sedey kan...jgn sedey2 ok...kitorg ada...

    ReplyDelete
  21. sabo lynnn....kekadang org ni main sedap cakap jek..
    x pikirkan hati kita...
    aku ni dah byk kali kena...
    tapi kita tau sape kita kan...

    no moody lg ek....
    nak tgok blog ko yg ceria....
    aku lom besalin k....hehhee

    ReplyDelete
  22. laa..ape halnyer tu...

    sabo jelah cik linn ye..

    penah jugak terbaca kata2 pakar motivasi...musuh yg paling dekat dgn kita adalah kawan baik kita sendiri sbb dia je yg tau semua tentang kelemahan kita...

    apapun mmg kecewa ada kawan yg sanggup lukakan hati kita...niat baik di balas buruk..amat keciwa huhuhuhu...

    meh kita sama2 bengang walaupun aku takde kene mengena pun hehehe...

    ReplyDelete
  23. saper wat ciklinn sedey nihhh? mehh sini biar jujue lopez kerjakan sampai lembek!!!

    yerrrr btoi ciklinn..mak bapak jgn wat main2. tampaarr kang!

    ReplyDelete
  24. jgn layan org yg sebegina...buat sakit hati jerk....sabor yerk linn...

    ReplyDelete
  25. lin....rileks k, jgn tension2.....ramei lg org lain yg awk leh kawan n nak kawan ngan awk, don't worry b happy

    ReplyDelete
  26. harap ko dah ok hari ni.. rindu nak ym ngan ko :) jom kite cerita pasal deco english...hihihi x jadi la aku buat decal tu.. apakah....????

    ReplyDelete
  27. sape yg buat kau camni ni? giler la org tu! mcm kacang lupakan kulit lak! takpe lin, esok lusa Tuhan akan balas balik!

    ReplyDelete
  28. takpe ciklin, manusia mcm tu mmg byk, kna lebih hati² bukan pagar je mkn padi skrg, kawan pn snggp mkn kwn..takpela, biar tuhan je balas kan..kite dh dpt bhgian kite kt dunia..biar die deal mende tu dgn Allah je.

    ReplyDelete
  29. ciklinn..
    ko jd cam aku..
    pk yg mana takde dorang ko masih leh idop tp yg penting anak2 dan laki ade disisi dah memadai dan mencukupi begitu juga keluarga kita..

    tabah k ciklinn

    ReplyDelete
  30. oh.. kesian sahabat maya aku ni.. byk2 bersabar ya.. memang ada org yg beperasaan sebegitu.. usah dihirau kan sgt dgn sahabat yg cenggitu.. kan ko byk lagi sahabat2 yg masih sudi utk berkawan ngan ko

    ReplyDelete