~~Derama Sebabak~~

Posted by Ciklinn Hasib.

satu hari lepas Aisy kena marah..dan harusss dicobett....

"nape mama tak sayang adik?" Aisy

"sapa kata mama tak sayang adik?" mama

"nape mama mayah(marah) adik?" Aisy

"mama marah sbb adik noti... sbb tu mama marah... kalau adik tak noti mama tak marah.." Mama

"mama ni asyikk marah adikk jer..... adik sayang mama..... nape mama tak sayang adikk?" Aisy

"ala oklah.... mama sayang adikk..meh sini pelok mama sayang mama meh....." mama

Aisy pun datang dgn ala2 frust lagi sbb kena marah.............

ha itulah ayat aisy yg paling power kalau sapa2 marah dier...... NAPE TAK SAYANG ADIK????

pehtu kan dalam duk pelok2 aisy....tiba2 ada sore budak nangis.......ku tgok2 ghupernyer aliff nangis bawah meja................

"lor apasal aliff nangis.......... " mama

"mama tu sayang adik jer..... mama tak sayang aliff ker? Aliff

"alahai mama sayang dua2....... meh sini mama pelok sini......" mama

lawak sungguhlah aliff.................. tadi elok jer main game...dan takder kena mengena adegan kena marah tadi tapi tak pasal2 aliff nangiss...... rupanyer aliff jelesss sbb mama pelokk aisy..

jadinyer ku pelok2 lah dua2 sambilll tgokk Tv.......dan aku pun ter ZZZZZZZZZZzzzzzzz
hahhahhaahhahahahhaahahahaahahah



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Aku telah berjaya mengurangkan sikit berat bdn ........ ramai yg tanya nampak kecikk jer.. napa nak diet........ huhuhuhu nampak je kecik tapi sebenarnya amat debab okeyy........ dan ada yg tanya gak berapa berat?????..................meh aku bgtau.... dgn ketinggian hanya 150cm berat aku 58kg okeyyy... huaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa habisss semua baju2 aku ketat... pakai jean lagilah dan mcm nangka kena balut dah.......................aku kena kurangkan 10kg lagi bg dptkan berat yg ideal...... huhuuhuhuhuhuhuhuh

gambar minggu lepas


tatattat taraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aku dah boleh pakai baju nie.... haritu kan.... punyer ler ketat... sampai segan nak pakai........... tapi skrg dah boleh pakai dgn selesa sikitlah.... lengan pun dah tak ketat sgt mcm hari tu...... tang perut pun dah okeyyy..... tak nampak dah kebuncitan mcm hari tu............

Apapun aku akan terus berusaha utk turunkan lagi berat bdn aku nie.....berapa berat aku skrg???????? aku pun tak tau... sbb mmg aku tak timbang balik...dgn alasan...... kalu aku nampak dah turunn............. harusss aku akan mencoba2 utk mkn nasi sikit..... huhuuhuhuhuhuhuh


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

coklat kegemaran aku dan anak2............ mmgbest layan coklat kan... meh aku cite sikit kebaikan coklat......


Coklat mengandungi zat makanan yang lengkap dan seimbang. Coklat susu (100g) dapat menyumbangkan 17% karbohidrat, 15% lemak, 6% protein dan vitamin serta mineral yang diperlukan oleh setiap tubuh manusia dalam sehari.Coklat juga sesuai bagi golongan yang aktif dan bekerja kerana coklat susu (100g) menyumbangkan 15% daripada keperluan tenaga manusia dalam sehari. Selain daripada itu, coklat mempunyai bahan anti kerosakan gigi seperti tannin, kasein dan asid oksalid yang berperanan sebagai pelincir yang menghalang pembentukan plak gigi.
Coklat adalah bebas daripada kolesteol kerana lemak koko mengandungi 328.2% asid oleik yang berperanan merendahkan paras kolesterol dalam darah. Asid sterik pula mempunyai kesan neutral terhadap paras kolesterol.Koko mengandungi theobromina yang memberi kesan ketenangan untuk penumpuan otak dan membantu meningkatkan daya ingatan.

40 Responses to ~~Derama Sebabak~~

  1. sama ar fir.jeles..kalo mama..baring/lepak sblh akak/adik..

    linn..nanti linn register nuffnang..lepas register..dia ade ajo..camne..

    kalo tak leh gak..nani kyatt tlg ltk..kan

    ReplyDelete
  2. nampak kurus jer... tang mana gemuk???

    ReplyDelete
  3. ala...mama kan sayang 2-2 anak mama..kan kaklin..

    uih kak, cayalah dah kurus.bravo kaklin....

    re - kaki akak kena lion eh?aduhai...hehee

    ReplyDelete
  4. Dah okey apa,agaknya kita sama saiz kot.....kak sal tinggi 152,berat 50 sekarang ni.

    ReplyDelete
  5. SO CUTE LA ANAK2 KO NI LIN..EKEKEKE. TP AYAT YG TU TAK TAHAN TU...HAHAHAHA. BDK SKRG NI...PANDAI2 BTL LA.

    ReplyDelete
  6. uih... bab drama sebabak ni sama la anak aku ngan anak ang linn.. kalo si adriana tuh lagi tragis... kalo aku marah dia leh dia ckp... "mama no arah nana.. sian nana...ayang mama " peh2 siap mai peluk kiter merengek2 manja... ada ker patut...aku yg nak marah pun x jadi...
    hmm ko mana ader bambam la linn.. aku tgk ok jer... biaq betoi berak ko 58 kg... x caya la aku...

    ReplyDelete
  7. abg jeles kat adik yer...

    semoga berjaya dlm proses pengurusan...
    say good luck to me gak..he..he..

    ReplyDelete
  8. tu arr kak
    aku pun tertanya..
    ko nie kecik jer...tp ko gigih nak diet nak turunkan badan...
    58kg kak....hu hu hu...patut ler ko sibuk nak diet...tp betul ler, ko nampak kecik je selama nie....

    keh keh keh
    drama sebabak tul ler...
    bebudak nie...sensetif erk kak...
    dua2 mama sayang ....

    kalu batrice kak
    aku marah dia..
    pastu dia buat muka cebik2 dia..
    pastu ckp
    "nanak awan mama"
    boleh gitewww..?

    ReplyDelete
  9. amboi..aliff pandai pulak jeles mama peluk adik ye..hehehe

    best nye dah turun berat...wanie ni nama je diet...berat tak turun2 jugak...huhuhu

    ReplyDelete
  10. aisy and alif..mana ada mama yg tak sayang kt anak..sedey ok baca entry ni

    tahniah linn da kuruih..bilalah turnku pulak..huhu

    yumm..cadbury mmg sedap...

    ReplyDelete
  11. >>salam lin..
    >>seronok baca kisah budak dua orangni..
    >>sedap nampak makan.. good boy..
    >>lin.. teman dah rasa roti butterscotchtu.. betul betul sedap.. sampai rasanya taklerh nak diet.. boleh habis seharijer ni.. habis camno..

    ReplyDelete
  12. alaaa aliff pun berjauh hati....
    kecik2 dh pandai kecik ati tu linn.

    weih.. serius ko x nampak cam berat 58kg pun. nampak cam paling berat pun 52kg gitu..

    takpe, takpe... kalu dh turun 3-4 kg, leh x aku request nk tau apa diet yg ko amalkan? pls..pls..plsss...
    aku pun dh rasa cam anak king-kong je...

    ReplyDelete
  13. hiks...cam gitu ibu2 kt umh kan? mcm2 strategi di gunakan utk handle ank2.

    Eh dh kurus bagus la. Rasanyer awak ni mcm saya je klu nk berat normal 48kg...hiks..tp tgi sy lebih ckit 154cm..

    ReplyDelete
  14. cian nye le aisy kan aliff....leh buat pilem upin & ipin yg terbaru nih...ekekekke

    cekelat itu sungguh menduga iman...nyum nyum

    ReplyDelete
  15. amboi ciklin,sunggh2 nk krus ni,bkn main smngt lg,ni yg jeles ni..nmpk kt blog mcm kecik jer org nya,takderla tembam sangat.wat ever pn jgn sampi melidi sudah.hehe...

    ReplyDelete
  16. nak kurus gak..mcm mana nie..tolongggggggg

    ReplyDelete
  17. comeinye ur son.. manja gitu. cute sgt aunty lynn tengok.. gewammm larr.
    lin serious ke u leh turun berat ngan makan roti butterscots tu ke?? lagipun u mmg x gemokk ahh.. kuiiihh jaa tengok.. comeh jahh

    ReplyDelete
  18. alahai...sayunya dgr.... rafiq & taufiq pun cam tu gaks...kalau akak peluk sorang, yg sorang lagi akan merajuk... tak pun terus je menerpa akak.. soh peluk gak.. hehehe...sib baikla abg yg sorang tu dah besar...

    linn...kalau ketinggian awak 150cm, lebih kurang dgn akak la...tapi bila awak cakap berat awak 58kg tu akak cam tak caya je..sebab tgk awak ni kurus je dlm gambar..tang mana yg berat tu?????? hehehe...

    ReplyDelete
  19. HI HI HI kiut plak bace kisah dieorg ni....hi hi hi....saling jeles menjeles gak dieorg ni kan cik linn......tapi yg syoknye masing2 anak mak.....suke!!! suke!! suke!!

    alah cik linn, tulis laa turun dari brape kg ke brape kg...tgk bj tu cam longgar abis tu...sure byk giler turunnyer.....tahniah tau...mesit suke kan.....

    betul...betul...betul...(ala2 upin & ipin).....saye pun suke COKLAT!!! yummy!!! yummy!!!

    ReplyDelete
  20. wah... jeles sudah.. nasib baik ain br anak sorang kak...

    uit minta menu diet kak.. mau kurus juga... hehehhehe

    ReplyDelete
  21. salam linn.. em, berat 58kg ye? masa berat t 58kg dulu.. t tgh peknenkan adib masa 5 bulan... eh.. berat kita terbalik.. t pulak 85.. walawei..
    hehe..
    have a great weekend linn...

    ReplyDelete
  22. hehhehehhe

    sayu nye dgr kan
    bila anak-anak tanya mcm tu

    yg lawak nye
    aliff yg xde kena mngena pon
    majuk sama
    kes jeles le tu

    bebudak sebaya cam tu ler..

    mcm my darwisY ..
    kena marah skit...
    mula la...
    "nape mama marah abang"
    dah..kita plak jd cair nye...


    ciklinn..
    memang le...nampak ciklinn dah slim down skit

    okeh ler tu
    memang senang ati kan..bile dah leh pakai baju lelama

    rasa badan ringan skit kan..
    mood kita pon akan sentiasa +ve je...


    re: linn nak dtg penang april ni?
    dtg kat area mana?

    okeh leh
    nanti kita jumpaan yea

    ReplyDelete
  23. re:
    SPA Q kan beratus episod
    x tau bile abis nye

    dia start bulan disember last year
    nih dah nak masuk bulan march

    xtau le bile nak abis nye



    okehhh....ciklinn
    sibbaik ciklinn ingatkan
    nanti akak buat satu tutorial ler senang...okeh?

    ReplyDelete
  24. harus la mama sayang sumer anak2 dia kan... tp biasa ar bdk2..jeles.. hehehhe..

    yer la linn..aku tgk gambo ko nih..nmpak ko kecik n kurus jer.. tp ko lg tau bdn ko kan..

    ko mmg x mkn nasi lngsung ker nih..adoyai..terernya ko menahan.. kalo aku x dapek la..

    ReplyDelete
  25. mak aih cik linn... awak ni tinggi 150cm ke heheheh...mcm member sayala hehee....nampak je kecik, boleh tahan gak berat awak ye.....

    ok, teruskan usaha anda menurunkan berat badan heheheh...

    drama sebabak ye... alahai, kalau saya bila anak2 cakap camtu, musti bergenang air mata ni..maklumla..mama diorang ni sensitif.... :P

    ReplyDelete
  26. hahaha...jeles menjeles..

    saya ni si Zarfan tu tak tau cakap lagi tp bila kita peluk abang diapun sama sibuk nak duduk kat pangku..si adik lebih suka di belai pasal dia lebih rapat dgn saya..

    si abang tu tak pasal dulu nenek dgn datuk yg jaga pasal saya keje jadi kemesraan kurang sikit hehe..

    wah..dah kecik sgt dah tu..ok ler..dulu masa saya ngandung anak pertama 58kg dan sampai skrg lepas bersalin naik 10kg..tu baru 2..kang yg ke3 naik 10kg lagi..ape sudah jadi..betul2 sarung nangka hehe..

    ReplyDelete
  27. Lin..sedihnye bila dengar aisy cakap macam tu..abg alif pun jealous yer..budak2 kan..WAH!!Congrats la dah berjaya dengan misi awak tu..Usaha lagi ok..

    ReplyDelete
  28. salam..wah cepatnya berat kakak turun..
    berat lina x turun2 lagi ni...
    wa..........sedihnya...
    lina tgh mkn roti coklat ni....sedpnya...harus mkn byk coklat ni pas da baca entry akak ni.....hahahahhahaahah

    ReplyDelete
  29. u hav been TAG


    visit my pages for more info

    ReplyDelete
  30. ciklinsss..dh comei nk diet lg..tp tkpe klu utk kesihatan..eh tp ko nmpk tak mcm 58 pon? nmpk mcm ringan buleh dilambung² ajek!

    ReplyDelete
  31. wey kasi ler aku resepi kurus ko tu...

    ReplyDelete
  32. linn..
    petua nak kurus cpt...
    ko kena makan coklat kegemaran ko dan anak2 tu slalu muahahaha

    ReplyDelete
  33. ciklin dah kuwus?!!!!!!tahniahhhhhhhhhhh..teruskan usaha anda utk tidak makan nasi yer..ngeh..ngeh

    ReplyDelete
  34. wah kurus sudah.. tahniah ye kak.. :D

    ReplyDelete
  35. ciklinss!

    dimanakah kao? hapdet la!

    i wendo nk bca tau..hehehe

    ReplyDelete
  36. lynn..siyes aku nengok ko tade la gemok mana pon...paling kecit ok...ida pon nk kene diet nih psl ritu lps operate tade lg buat pepe tang pewot kuh...rs moncit amats jerkkk..apa petua/cara2 ko kuruskan badan lynn...share ok...

    sedapkan ceklat tuh...peberet ku jua...

    ReplyDelete
  37. ala lyn... apa petuanye?
    share la. aku dah ponek kontrol makan, eksesaiz... tp kdg2 tu penat dan malas.

    apa petua mu?
    dan ia mengambil masa brapa lama utk berjaya?
    bagitau laaaaaaaaa...

    -TUTCUTE
    http://tutcute.fotopages.com

    ReplyDelete
  38. cik linn...awat senyap jek nie...gi coti2 ke....ke tak sihat...harap2 semua okey tau!!

    ReplyDelete
  39. oih dah kuruih.. ape rahsianyer... bgtahulah saya..

    ReplyDelete