~~Sungguh Tak Bermorall punyer Orang~~

Posted by Ciklinn Hasib.

post signature

Sebelum berita penuh yg korang akan baca di bawah... ciklinn nak bgtau pada mlm yg sama suami Ciklinn pergi tgok konsert "DOUBLE TROUBLE" dan dia maklum kan orang2 Malaysia sgt baguss dan langsung tidak ada masalah............. Konsert rakyat tempatan langsung tidak ada penaja okehhh............

Konsert org luar ditaja oleh SYARIKAT GERGASI TEMPATAN.... ini sgt2 budusss.... dan langsungg tidak bermorall.... penonton dikalangan masyarakat luar...... huhuhuhuhu

RENUNG2KAN PENAJA TEMPATAN TERSEBUT..... MEREKA2 INILAH YG SGT2 KORANGG DAMBAKAN..............

di copy paste dari MyMETRO bertarikh 4 Mei 2010

KUALA LUMPUR: Kerja gila dan tidak ubah seperti ‘konsert tarik nyawa’ apabila dua kumpulan Mat Rock warga Indonesia menjadikan temasya terbabit sebagai gelanggang pergaduhan sehingga menyebabkan puluhan cedera, manakala seorang mati akibat ditetak hampir putus leher.

Lebih mengerikan apabila pergaduhan berkenaan yang berlaku di khalayak ramai seolah-olah diatur lebih awal apabila kebanyakan pendatang terbabit datang berhibur sambil membawa pisau, kapak, kerambit dan parang sebagai persediaan untuk `berperang’.


Difahamkan, lebih 100 warga Indonesia yang bertempur membawa hampir dua guni senjata tajam yang dijadikan bekalan untuk membunuh sesiapa sahaja yang diingini hanya kerana perselisihan faham kecil yang dipercayai ada kaitan dengan dendam lama dan perbezaan daerah. Seorang peniaga yang hanya mahu dikenali sebagai Roslan, 40-an, berkata pergaduhan itu tercetus kira-kira jam 6.30 petang kelmarin, ketika ribuan warga asing, majoriti dari Indonesia menghadiri konsert kumpulan rock dan pop dari negara itu anjuran sebuah syarikat telekomunikasi terkemuka tanah air Menurutnya, keadaan mula tidak terkawal sejak awal konsert apabila beberapa penonton gagal mengawal diri sebelum mencetuskan rusuhan.


“Mereka memecahkan pagar yang memisahkan penonton dengan pentas sebelum ada yang membalingkan pagar terbabit ke arah orang ramai.


“Berikutan itu, beberapa penonton tercedera hingga mencetuskan pergaduhan dalam stadium. Keadaan menjadi tidak terkawal walaupun pihak polis dipanggil untuk mengawal kawasan konsert berkenaan,” katanya.


Katanya, keadaan menjadi tidak terkawal apabila rata-rata pengunjung konsert terbabit mula bergaduh berhampiran tempat meletak kereta A berhampiran Stadium Nasional Bukit Jalil, berkenaan.


“Saya tak pasti apa sebenarnya berlaku, namun daripada maklumat yang saya dengar, dua kumpulan warga Indonesia bertempur di kawasan meletak kereta itu dengan menggunakan pelbagai senjata tajam.


“Pada awalnya mereka dikatakan cabar-mencabar antara satu sama lain sebelum ‘perang mulut’ itu berlarutan hingga kepada pergaduhan beramai-ramai,’ katanya.


Menurutnya, kebanyakan lelaki warga asing terbabit seolah-olah ‘hilang akal’ apabila menyerang membabi-buta dengan bersenjatakan pisau dan senjata tajam lain.

“Keadaan menjadi cemas apabila beberapa lelaki warga Indonesia bertempik sambil ada antaranya dilihat berlumuran darah akibat ditikam atau ditetak. Mereka seolah-olah dirasuk dan tidak teragak-agak mencedera atau membunuh sesiapa yang dianggap musuh,” katanya.

13 Responses to ~~Sungguh Tak Bermorall punyer Orang~~

  1. mmg buduh diorg tu .. ala2 MONKEY style..

    dh le masuk msia senang lenang .. keje ado , mkn ado ..
    tu pun xreti nak syukur

    ReplyDelete
  2. tu nma nya bias....truk la diorg nie sampe nak bunuh2..ingt msia nie negara cam negara diorg ke...

    ReplyDelete
  3. hmm..tu ler.
    indon dipuja - puja.
    dahlah pecacai...lagi nak agung depa ker?
    klu dah memang keturunan x elok,mmg spai bila - bila pun tak elok.

    ReplyDelete
  4. ish ish ish ye ke kak...takut aku dengar...dieorg ni tak sedar dek untung...mkn pun org malaysia yg bagi duit lagi nak kuang hajo kat negara org....mmg budus tahap bangang!!~~

    ReplyDelete
  5. akak tengah kemas umah baru ker?

    ReplyDelete
  6. haish... konsert kita jugak yg bagus kn..

    wah, akak dh tukar layout baru lah..

    ReplyDelete
  7. aku mmg benci ngan org i****..aku mmg tanamkan dlm otak aku ni ..no music or cerita from sana...walaupon lagu sedap mana..aku mmg tak suka..kalo dengar aku akan alihkan siaran..aku anti lagu indon...aku hanya sokong pemuzik malaysia...

    ReplyDelete
  8. ingat negara dorang ke nak buat sesuka hati camni....

    takde moral punya orang....

    ReplyDelete
  9. Tak faham ngn "pra penaja" nih!!! artis m'sia pun bagus ape!!!

    ReplyDelete
  10. sungguhla sungguh...............

    ReplyDelete
  11. ish..ish..memang sungguh tidak bermoral mereka itu ye

    ReplyDelete
  12. biasa la... org2 camni suka buat tempat kiter ni cam tempat dia... hampeh tuh... d/org ni suka buat hal...

    ReplyDelete
  13. Ya Allah...
    scarynya. aku baru plan nk pi konsert rosa ujung bulan ni...

    hope x de la mat2 indon camni....

    ReplyDelete